آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سوریه: آمریکا و اسرائیل عامل حمله به کشتی ایران هستند/جزئیات تازه از حمله به کشتی تجاری ایران



حمله به کشتی ایرانی,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حمله به کشتی ایرانی شهرکرد، اعلام کرد که این حمله با موافقت آمریکا و با اجرای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه سوریه حمله به کشتی ایرانی «شهرکرد» را اقدامی تروریستی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که «بعید نیست اسرائیل عامل این اقدام خصمانه و دزدی دریایی بین‌المللی باشد».

 

این منبع گفت: «اسرائیل قوانین بین‌الملل و اصول کشتی‌رانی و توافق‌های بین‌المللی آزادی تردد دریایی را نقض می‌کند و هدف از تکرار این اقدامات خصمانه در آب‌های بین‌المللی آسیب رساندن به کشتی‌های ایران و منافع تجاری این کشور و افراط در اجرای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه است».

 

منبع وزارت خارجه سوریه گفت: «اقدامات غیرقانونی مانند این به امنیت و سلامت کشتی‌رانی لطمه می‌رند و بی‌شک این موارد نقض فاحش قوانین بین‌المللی بدون رضایت و موافقیت ضمنی آمریکا اتفاق نمی‌افتاد».

 

«علی غیاثیان»، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  چهارشنبه گذشته ( ۲۰ اسفند) از اصابت شی انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه خبر داد و گفت که بر اثر آن بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شده است.

 

به گفته وی این شناور متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی از ایران به مقصد اروپا‌ در حال حرکت بوده است.

 

غیاثی خاطرنشان کرد: پس از اصابت این شی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شده است.

 

 جزئیات تازه از حمله تروریستی به کشتی تجاری ایران- شهرکرد

کاپیتان کشتی کانتینری ایران-شهرکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جزئیات جدید از حمله تروریستی به این شناور تجاری را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از نورنیوز، کاپیتان کشتی کانتینربر شهرکرد اظهار کرد: روز چهارشنبه 20 اسفندماه جاری  ساعت 6 به وقت محلی در  آبهای بین المللی دریای مدیترانه در موقعیت 33 درجه و 9/15 شمالی و 33 درجه و 5/36 شرقی در حدود 75 مایلی از سواحل رژیم صهیونیستی در حال حرکت بودیم که حادثه اصابت شئ انفجاری به کشتی روی داد.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی افزود: رخداد انفجار با صداهای مهیبی که از روی عرشه در محل کانتینرهای جلو و به فاصله چند ثانیه شنیده شد بوقوع پیوست و متعاقب آن، آتش‌ در کانتینرهای منفجر شده شعله ور شد.

 

وی تصریح کرد: طبق گزارش افسر اول کشتی که در زمان حادثه در پل فرماندهی بود، بین ساعات 5:15 تا 5:30  ودر فاصله حدود نیم ساعت قبل از حادثه به مدت 15 دقیقه دستگاه موقعیت یاب کشتی (GPS) از کار افتاده ولی در زمان حادثه همه چیز طبیعی بوده است.

 

وی خادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه با تلاش کارکنان کشتی  آتش به طور کامل مهار شد و بر اساس دستور کمیته واکنش اضطراری  سریعاً به سمت لنگرگاه بانیاس در کشور سوریه  تغییر مسیر دادیم.

 

کاپیتان کشتی شهرکرد افزود: پرسنل امنیتی و نیروهای فنی و غواص وضعیت کشتی را کاملا بررسی کرده اند و اقدامات لازم برای انجام تعمیرات مورد نیاز و اطمینان از ایمنی کامل شناور آغاز شده است.

 

وی افزود: بر اساس اعلام تیمهای فنی مسئول تعمیرات بخشهای آسیب دیده ،عملیات بازسازی و ایمن سازی کشتی حدود 14 روز زمان خواهد برد و پس از آن بر اساس برنامه قبلی به سمت  بندر والنسیا در کشور اسپانیا حرکت خواهیم کرد.

 

کاپیتان کشتی شهرکرد گفت: به عنوان یک دریانورد و کاپیتان کشتی تاکید می‌کنم که  بر اساس قوانین دریایی و عرف بین الملل حمله به کشتی‌های تجاری که در حال عبور بدون ضرر در آبهای بین المللی هستند نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه مولد ناامنی خطرناکی است که تجارت و اقتصاد جهانی را با مخاطرات جدی روبرو خواهد کرد و لازم است سازمانهای بین المللی ناظر بر کشتیرانی تجاری به صورت عاجل به اینگونه اقدامات شرورانه رسیدگی و از تداوم آن جلوگیری کنند.

 

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  روز چهارشنبه 20 اسفندماه در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه به دلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.

 

پیش از این یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به کشتی تجاری «ایران شهرکرد» موضوع دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی را احتمالی بسیار قوی عنوان کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------