آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

تکذیب خبر پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران/ واشنگتن از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام استقبال کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران تکذیب شد.

به گزارش ایرنا، یک منبع مطلع در گفتگو با نورنیوز خبر پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران را تکذیب کرد و گفت آمریکا چنین پیشنهادی نداده و این موضوع صحت ندارد.

 

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها اخباری را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه دولت آمریکا به ایران پیشنهاد داده تا در ازای آزادسازی ۱۵ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان در اروپا، غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم متوقف شود.

 

بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش از این دولت ایران موظف شده بود که به دلیل نقض تعهدات برجامی طرف غربی، در گام اول اقدام به غنی‌سازی ۲۰ درصد کند و در صورت عدم لغو تمامی تحریم‌ها تا پایان ضرب‌الاجل ۵ اسفندماه ۹۹، در گام دوم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپادمانی معاهده ان. پی. تی را متوقف نماید.

  

آمریکا از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام استقبال کرد

آمریکا از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه استقبال کرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب به خبرنگاران در واشنگتن گفت که از برگزاری این نشست استقبال و آن را گامی مثبت ارزیابی می‌کند.

 

اتحادیه اروپا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

این نشست به ریاست «انریک مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه به نمایندگی از جوسپ بورل هماهنگ کننده برجام منعقد می‌شود.

 

در این نشست شرکت کنندگان، پیرامون دورنمای احتمال بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمام طرف‌ها رایزنی خواهند کرد.

 

پیش‌تر خبرگزاری ژاپنی کیودو با اعلام خبر برگزاری این نشست، گزارش داد که مقام‌های ارشد ایران و اروپا دوشنبه گذشته در آلمان با یکدیگر دیدار کرده تا درباره ایده‌های احیای مجدد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) گفت و گو کنند.

 

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایران ایده‌های جدید سازنده‌ای در نشست فرانکفورت با امید نجات فوری توافق هسته‌ای پیش از بسته شدن پنجره فرصت پیشنهاد داده است.

 

وی به کیودو گفته است: «دیپلماسی در جریان بوده و ممکن است افق‌های جدیدی برای کاهش فاصله میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد».

 

به گزارش کیودو، نشست دیگری نیز روز سه‌شنبه میان ایران، ‌ روسیه و چین برای هماهنگی دیدگاه‌های سیاسی برگزار شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------