آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

وال استریت ژورنال: آمریکا در نشست روز سه‌شنبه وین درباره برجام حاضر می‌شود/ ظریف: ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شد در نشست روز سه‌شنبه در وین که در ادامه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد، آمریکا هم حاضر می‌شود اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.

به گزارش فارس، خبرنگار آمریکایی روزنامه «وال استریت ژورنال» در توییتی مدعی شد آمریکا در نشست هفته آینده وین که در ادامه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد، حاضر می‌شود اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.

 

او در این خصوص در توییتی نوشت: همه طرف‌ها هفته آینده برای گفت‌وگو درباره احیای توافق هسته‌ای در وین جمع خواهند شد، از جمله آمریکا. گرچه دست‌کم فعلاً مذاکرات مستقیمی بین ایران و ایالات متحده نخواهد بود. برنامه این است که کارشناسان در هفته‌های آتی مذاکرات را به پیش ببرند. 

 

این خبرنگار در توییتی دیگر درباره اهداف این گفت‌وگوها مدعی شد: هدف دستیابی به دو توافق است. یکی، مشخص کردن گام‌هایی است که آمریکا برای بازگشت به تعهدات برخواهد داشت و همچنین زمان آن‌هاست. دومی، مذاکره با ایران درباره این است که چه گام‌هایی را برای بازگشت به تعهدات طبق توافق هسته‌ای بردارد. برخی امیدوارند در طول زمان آمریکا و ایران بتوانند به طور مستقیم گفت‌وگو کنند. اما فعلاً این کار را نخواهند کرد. 

 

روزنامه وال استریت ژورنال هم بعد از اعلام خبرنگارش در گزارشی اعلام کرد مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با شرکت همه طرف‌های توافق هفته آینده در وین برگزار خواهد شد و افزود این اولین تلاش جدی برای نجات برجام از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» خواهد بود. 

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از دیپلمات‌های غربی، افزود «مقامات ارشد از همه کشورهای شرکت‌کننده در توافق، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین و مقامات ارشد آمریکایی در پایتخت اتریش جمع خواهند شد. اما مذاکرات مستقیمی در حال حاضر بین مقامات ایرانی و طرف آمریکایی برگزار نخواهد شد».

 

عراقچی: ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آنها،گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف خواهد کرد

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 کمیسیون مشترک برجام، به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

 

مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است.

 

 

ظریف: ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت

وزیرخارجه ایران پس از جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام در توییتر نوشت که ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتر نوشت: در جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران و اتحادیه اروپایی/تروییکای اروپایی+۲، توافق کردند سه‌شنبه آینده در وین گفت‌وگو را به صورت رو در رو از سر بگیرند.

 

هدف: سریعا نهایی کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها، و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران.

 

 ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------