آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

پیام تهدیدآمیز مقام اوکراینی علیه ایران: تهران به دلیل حمایت از روسیه با عواقبی مواجه خواهد شد



 مقام اوکراینی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مقام ارشد اوکراینی با تکرار ادعاهای مشارکت جمهوری اسلامی با روسیه در جنگ اوکراین، در پیامی تهدید‌آمیز گفت که تهران با «پیامدهایی» مواجه خواهد شد.

 همزمان با لفاظی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر اتهام‌زنی‌ علیه تهران را تکرار کرد.

 

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، این مقام ارشد اوکراینی با تکرار ادعاهای مشارکت جمهوری اسلامی با روسیه در جنگ اوکراین، در پیامی تهدید‌آمیز گفت که تهران با «پیامدهایی» مواجه خواهد شد.

 

وی در پیامی که در صفحه توییتر منتشر کرد، در این خصوص گفت: «تهران به متحد کلیدی مسکو در این جنگ تبدیل شده است و عمداً این کشور را با تسلیحاتی برای حمله به شهرهای غیرنظامی تجهیز می‌کند»

 

پودولیاک در ادامه مدعی شد که روز گذشته (یکشنبه)، ارتش روسیه با پهپادهای شاهد ایران به اوکراین حمله کرده است.

 

وی در این خصوص مدعی شد: «حمله امشب به کی‌یف با 50 پهپاد شاهد در "روز شهر"، تأیید روشن و واضحی از این حقیقت است».

 

وی ادامه داد: «از نظر حقوقی: ایران با نیت مستقیم و با درک عواقب اقدامات خود این کار را انجام می‌دهد و قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت».

 

مشاور رئیس دفتر زلنسکی سپس با لحنی هشدارآمیز گفت: «امروز، می‌خواهم قوانین اساسی زندگی، به خصوص قانون بومرنگ را به تهران یادآوری کنم. با توهم دوری جغرافیایی یا سوء تفاهم درباره اولویت‌های امروز اوکراین، سردرگم نشوید، پهپادهای شاهد زمانیکه روزی رها شود، روزی قطعاً مسیر خود را به سمت‌ تولیدکننده خود پیدا خواهد کرد».

 

از طرف دیگر، پودولیاک به تلاش ضدایرانی زلنسکی اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------