آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

درگیری جدید مرزی با طالبان؛ این بار در مرز در تایباد / خبرگزاری دولتی برنا: یک سرباز وظیفه به شهادت رسید؛ یک سرباز دیگر هم زخمی شد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ظاهرا نیروهای طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است. 

خبرگزاری دولتی برنا نوشت: برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر می دهد.

 

درگیری مرزی ایران و طالبان در ساعات گذشته باز هم به وقوع پیوسته و به نظر می رسد باز هم عدم توجیه نیروهای طالبان و عدم اشراف آنها بر خطوط مرزی تکرار شده است.

 

برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر میدهد.

 

ظاهرا نیروهای طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند.

 

گفته می شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است.

 

هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.

 

در روزهای گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به صراحت اعلام کرده بود که اتفاقات رخ داده در مرز ایران با افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان به خطوط مرزی و بین‌المللی دو کشور است.

 

چند هفته پیش هم این درگیری در یک نقطه دیگر مرز بین ایران و افغانستان تکرار شده بود.

 

مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور در توضیح درگیری مرزی چند هفته گذشته گفته بود که تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

 

وی همچنین افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد؛ متاسفانه در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می کنند که متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می دهند.

 

میراحمدی تصریح کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------