آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش بولتون به ادعای تلاش ایران برای ترورش



  بولتون,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به برخی ادعاها مبنی بر تلاش ایران برای ترور وی واکنش نشان داد. 

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مدعی شد که درخصوص تلاش‌ها و برنامه ریزی ایران برای ترور وی شواهد محکمی وجود دارد.

 

وی گفت: فکر نکنم که تلاش های ایران برای ترور من بر روند مذاکرات هسته‌ای با آن ها در وین تاثیر بگذارد.

 

بولتون گفت که نظام قضایی آمریکا ماموریت های خود را با سکوت انجام می دهد و اقدامات قضایی در خصوص تلاش برای ترور من در حال انجام است.

 

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در ادامه گفت که سازمان اف بی آی در بهار 2020 و دسامبر 2021 اطلاعاتی درخصوص تلاش برای ترور وی به او داده است.

 

وی در بخش دیگری تاکید کرد: بهتر است که دونالد ترامپ در انتخابات آتی شرکت نکند زیرا او شایسته ریاست جمهوری نیست.

 

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره بیانیه ادعایی وزارت دادگستری این کشور مبنی بر اینکه یک فرد ایرانی قصد ترور مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را داشته است و اینکه "آیا این بخشی از تهدید ایران برای تلافی ترور قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران است؟ و آیا می‌ترسید که این تهدید ادامه داشته باشد؟" گفت: من درباره آنچه وزارت دادگستری انجام داده است، اظهار نظر نمی‌کنم. اما آنچه را که هم وزیر امور خارجه و هم مشاور امنیت ملی گفته‌اند، تکرار می‌کنم و آن این است که این رئیس‌جمهور، همان‌طور که من هر رئیس‌جمهوری را تصور می‌کنم، در حمایت از آمریکایی‌ها، چه در لباس باشند، چه خارج از لباس سرسخت و پیگیر خواهد بود. چه آنها مقام کنونی باشند یا مقامات سابق. من فکر می کنم که ایران این پیام را دریافت کرده است که اگر شهروندان ما را تهدید کند، قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

 

به گزارش ایسنا،‌ وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که فردی به نام "شهرام پورصفی" شهروند ایرانی ۴۵ ساله قصد داشته است برای تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.

 

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: شهرام پورصفی قصد داشته است در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) با اعطای سیصد هزار دلار به برخی اشخاص در ایالات متحده، آن‌ها را به پیاده کردن نقشه ترور جان بولتون یا در واشنگتن و یا در مریلند مجاب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------