آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

احتمال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران



تحریم‌های جدید آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
شبکه آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داد واشنگتن آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌های ضدایرانی را با تمرکز بر هدف قرار دادن صادرات نفت ایران به چین تشدید کند. 

به گزارش فارس: شبکه آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داد واشنگتن آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌های ضدایرانی را با تمرکز بر هدف قرار دادن صادرات نفت ایران به چین تشدید کند.

 

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی با اشاره به اظهارنظر سال گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که «ایالات متحده آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای به گزینه‌های دیگر روی بیاورد»، به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد واشنگتن آماده است تا در صورت چنین سناریویی، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه آمریکایی، دیپلمات‌های اروپایی و مقام‌های سابق ایالات متحده به ان‌بی‌سی گفته‌اند که احتمالاً واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و به دنبال اجرای دقیق‌تر تحریم‌های موجود با تمرکز ویژه بر هدف قرار دادن فروش نفت تهران به چین است. طبق این گزارش، «عملیات خرابکارانه احتمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌تواند روی میز باشد».

 

«مقامات سابق، دستیاران کنگره و تحلیلگران گفتند با توجه به اینکه چشم‌انداز نجات برجام به طور فزاینده‌ای تیره به نظر می‌رسد، دولت بایدن تحت فشار فزاینده‌ای در واشنگتن و از سوی متحدان خاورمیانه‌ای برای بررسی گزینه‌های دیگر به منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران قرار گرفته است».

 

این گزارش افزود: قانونگذاران (آمریکایی) گفتند که دو هفته پیش به درخواست سناتورها، دولت بایدن یک جلسه توجیهی محرمانه پشت درهای بسته درباره ایران ارائه کرد و گزینه‌های احتمالی «طرح ب» را در صورت شکست دیپلماسی در نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ارائه کرد».

 

به گزارش این رسانه آمریکایی، جو بایدن قرار است ماه آینده به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی سفر کند و انتظار می‌رود برنامه هسته‌ای ایران در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------