آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد. به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی "…

رئیس جمهور به آنکارا سفر می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رئیس جمهور
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور به دعوت رسمی اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می‌کند. 

 به گزارش مهر، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: حسن روحانی رییس‌جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می کند.

 

وی ضمن اعلام این مطلب، گفت:  رئیس‌جمهور در صدر هیات بلند پایه‌ای از اعضای سیاسی و اقتصادی کابینه بعدازظهر چهارشنبه و برای سفری دو روزه عازم پایتخت ترکیه می‌شود.

 

اسماعیلی برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور را از مهمترین برنامه‌های این سفر عنوان و تصریح کرد: ایده تشکیل شورای عالی روابط راهبردی دو کشور نتیجه اولین سفر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط ۳۰ میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کردند.

 

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سفر اسناد مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حضور رؤسای جمهوری دو کشور به امضا خواهد رسید، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه آنکارا را به سوی تهران ترک خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------