آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ادعای پامپئو: «آدریان دریا» در حال تحویل نفت به سوریه است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای مدعی شد که نفتکش «آدریان دریا» در حال تحویل نفت در سوریه است و «جهان» باید با ایران به دلیل این اقدام برخورد کند. 

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای، مدعی شد که نفتکش «آدریان دریا ۱» (گریس ۱) در حال تحویل محموله نفتی خود به سوریه است.

 

آدریان دریا ۱ همان نفتکشی است که با هجوم نیروهای ویژه ارتش انگلیس روبرو شد و یک ماه و نیم در نزدیکی سواحل «جبل طارق» توقیف بود. مقام‌های انگلیس و جبل طارق مدعی بودند که این کشتی در صورت فروش نفت به سوریه قوانین تحریمی اتحادیه اروپا را نقض می‌کند و به همین دلیل آن را توقیف کرده‌اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تأکید داشت که قوانین اتحادیه اروپا صرفا برای اعضای این اتحادیه الزام‌آور است و تهران تعهدی به آن ندارد.

 

مقام‌های جبل طارق بعد از ۶ هفته این کشتی را با ادعای «تعهد» ایران به عدم تحویل نفت به سوریه آزاد کردند. تهران در همان زمان تأکید کرد که چنین تعهدی نداده و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

علاوه بر این، دو هفته پیش، زمانی که تصاویری از پهلوگیری آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه منتشر شد، «فابیان پیکاردو» وزیر ارشد منطقه جبل طارق اذعان کرد که صرف انتشار این تصاویر به معنی این نیست که ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض کرده است، چراکه تحریم‌ها علیه نظام سوریه است و احتمال دارد که ایران نفت را به یک شرکت یا طرف خصوصی فروخته باشد.

 

تصویر ماهواره‌ای که امروز پامپئو منتشر کرده، ظاهرا نشان می‌دهد که محموله آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه و پالایشگاه «بانیاس»، در حال انتقال به نفتکش کوچکتری به نام «جاسمین» است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------