آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

اتهام‌زنی الجبیر به ایران در نشست منامه



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,لجبیر
« عادل الجبیر » وزیر مشاور در امور خارجه سعودی امروز (شنبه ) طی سخنانی در نشست امنیتی منامه پایتخت بحرین گفت که ریاض مخالف گفت وگو با تهران نیست .

 به  گزارش ایرنا؛وی با  تکرار ادعای دخالت ایران در حمله به تاسیاست نفتی آرامکو در شرق این کشور ، گفت که عربستان مخالف گفت وگو با ایران نیست اما سیاست بازدارنده علیه تهران می بایست ادامه یابد تا مانع از تکرار چنین حملاتی از سوی ایران شویم.

 

وزیر مشاور در امور خارجی سعودی ادعا کرد که سیاست جلب رضایت ایران کار ساز نیست و نباید به ایران اجازه داد که به سیاست خارجی خود  ادامه دهد.

 

الجبیر ادعا کرد: منطقه پس از حملات شکل گرفته علیه تاسیسات نفتی سعودی آرامکو در ۱۴ سپتامبر گذشته بر سر دو راهی خیر و شر قرار گرفته است و منطقه می بایست از میان آن دو یکی را برگزیند.

 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز ۱۴ سپتامبر(۲۳ شهریور)  با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف قرار دادند. این حمله موجب کاهش نیمی از توان تولید نفت عربستان و بالار رفتن قیمت جهانی نفت شد. 

 

 مقامات سعودی در حالی ایران را به دست داشتن در این عملیات متهم می کنند که تاکنون هیچ دلیل قانع کننده ای در این ارتباط ارایه نکرده اند و صرفا اعلام میکنند که این موشک ها از سمت شمال شلیک شده است.

 

این اظهارات در حالی بیان می شود که جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کرده و اخیرا ابتکار صلح هرمز را برای این منظور به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ارایه کرده است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------