آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ژاپن جزئیات اعزام نیرو به آبهای خاورمیانه را اعلام کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اعزام نیرو به آبهای خاورمیانه
دولت ژاپن اعلام کرد که قصد دارد ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی این کشور در قالب «نیروهای دفاع از خود» را به شمال دریای عرب اعزام کند. 

به گزارش تارنمای خبری نشریه «نیکی» ژاپن، قرار است کابینه ژاپن این طرح را تا پایان سال جاری تصویب کند و احتمالا زمان اجرای آن به طور سالانه تمدید می شود.

 

در قالب این طرح، یک فروند ناو بالگردبر که حامل یک هواپیمای گشتی است، ‌ با ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی به منطقه اعزام می شود.  

 

این هواپیما در حال حاضر مشغول عملیات مقابله با راهزنی دریایی در امتداد سواحل سومالی در خلیج عدن است. این ماموریت که ژاپن از آن به عنوان ماموریت تحقیقاتی یاد کرده، مستلزم شلیک آتش نیست، اما در صورتی که هدف حملاتی قرار گیرد، ‌ به موجب قانون نیروهای دفاع از خود، مجاز به برخورد نظامی است.

 

در همین حال، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ۱۵ آذرماه در سطح معاونان وزرای خارجه در وین برگزار شود، برای گفت وگو با مقامات چینی و ژاپنی به پکن و توکیو سفر کرده است، ‌ با طرح ژاپن برای اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه به منظور کمک به تضمین ایمنی کشتیرانی برای شناورهای تجاری مخالفت کرد و گفت: ایران منتظر تصمیم نهایی ژاپن است، اما اعتقاد ندارد که هرگونه حضور نیروهای خارجی در منطقه به تقویت ثبات، امنیت یا صلح کمک خواهد کرد.

 

دبیر اول کابینه دولت ژاپن نیز اعلام کرد در جریان سفر عراقچی به ژاپن و دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور، برای وی توضیح دادیم که ژاپن در حال افزایش استفاده از نیروهای دفاع از خود برای تقویت اطلاعاتی در خاورمیانه است. وی در عین حال تاکید کرد که مثل همیشه با ایران در ارتباط نزدیک هستیم.

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------