آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اعلام موضع اوکراین پس از سفر دبیر شورای امنیت ملی این کشور به ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , اوکراین
شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین با صدور بیانیه ای از تقویت همکاریهای تهران و کیف در موضوع تحقیقات پیرامون هواپیمای اوکراینی که ۱۸ دی ماه امسال در نزدیکی تهران سقوط کرد، خبر داد.

الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین به همراه تیم فنی این کشور روز شنبه هفته جاری با دعوت دریابان شمخانی به تهران سفر کرد و در جریان گفتگوهای فشرده با همتای خود، روند تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بررسی کردند.

 

تاکنون خبری از توافقات انجام شده میان مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و اوکراین در خصوص نحوه تداوم همکاری مشترک در پرونده سقوط هواپیما منتشر نشده و طرفین به انتشار بیانیه کلی اکتفا کردند.

 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته و پس از پایان سفر هیئت اوکراینی به ایران گفت:«اوکراینی‌ها روز یکشنبه مدارک هواپیما را تحویل ما دادند که ممیزی می‌شود، همچنین شواهد موجود روی زمین و دیگر موارد را بررسی می‌کنیم و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بخوانیم با هماهنگی کشور اوکراین در کشور ثالث این کار انجام می‌شود».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------