آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

عربستان سعودی، ایران را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان دانست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ویروس کرونا

 یک مقام مسئول در عربستان سعودی در بیانیه‌ای با اشاره به ابتلای تعدادی از شهروندان سعودی به ویروس کرونا، ایران را مسئول شیوع این بیماری نه تنها در عربستان بلکه در سطح جهان برشمرد.

 

در این بیانیه آمده است: «گزارش صادره از وزارت بهداشت نشان می‌دهد که پنج تن از شهروندان که از طریق کویت و بحرین از ایران بازگشته‌اند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این افراد در بازگشت به کشور، سفر خود به ایران را به نهادهای مربوطه اعلام نکرده‌اند».

 

در این بیانیه که در سایت خبرگزاری عربستان (واس) منتشر شد، منبع مسئول مذکور که به نام آن اشاره‌ای نشده است، افزود که «ایران به شهروندان سعودی اجازه داده بدون ممهور شدن گذرنامه آن‌ها، وارد خاک این کشور شوند حال آنکه ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده است و لذا ایران مسئول مستقیم شیوع این ویروس در سطح جهان و ایجاد خطر برای سلامت انسانی است و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با این ویروس را تضعیف کرده که خطری برای همه در جهان است».

 

در این بیانیه از تمامی شهروندان سعودی که به ایران سفر کرده‌اند، خواسته شده است ظرف ۴۸ ساعت آینده سفر خود را به نهادهای مربوطه اعلام کنند.

 

عربستان سعودی همچنین ضمن توصیه به شهروندان خود مبنی بر عدم سفر به ایران، تهدید کرد که چنانچه شهروندی از این امر تخطی کند، اقدامات شدیدی علیه او اتخاذ خواهد شد.

 

 

 فارس

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------