آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واشنگتن احتمالا معافیت‌های شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,صنعت هسته‌ای ایران
جویش نیوز سیندیکیت به نقل از دو منبع آگاه ادعا کرده که دولت آمریکا احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

واشنگتن احتمالا معافیت‌های شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند. 

به گزارش فارس، دو منبع آگاه به نشریه «جویش نیوز سیندیکیت» گفته‌اند که دولت ترامپ احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

 

معافیت قبلی که در ماه ژانویه و برای ۶۰ روز صادر شده بود، روز دوشنبه منقضی می‌شود.

 

این معافیت‌های تحریمی ذیل برجام تمدید می‌شوند. مدت زمان دوره تمدید معافیت‌های مزبور هنوز مشخص نیست. دولت آمریکا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج شده است.

 

به نوشته جویش نیوز سیندیکیت، در حالی که هنوز تصمیم قطعی در خصوص ادامه این معافیت‌ها گرفته نشده است، بین وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت خارجه این کشور بر سر تمدید این معافیت درگیری وجود دارد. وزارت خزانه‌داری از تمدید معافیت مزبور حمایت می‌کند اما وزارت خارجه آمریکا تحت هدایت «مایک پامپئو» با آن مخالف است.

 

یک مقام آمریکایی آشنا با مساله در این خصوص گفته است که اگرچه تنش بین منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و پامپئو بر سر سیاست این کشور در خصوص ایران امر جدیدی نیست اما این اولین بار است که منوشین موضعی شبیه به «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا اتخاذ کرده است و می‌گوید نیاز است که با ایرانی‌ها کار کنیم.

 

این مقام آمریکایی مدعی است: «این اولین بار است که [منوشین] دستور کار ترامپ را کنار گذاشته و در مسیر جان کری حرکت کرده که باید این معافیت‌ها را برای ایرانی‌ها صادر کنیم.»

 

جویش نیوز سیندیکیت نوشته در این خصوص از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا نظر خواسته اما آنها حاضر به پاسخ نشده‌اند.

 

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه نظیر «لیندسی گراهام» و «تد کروز» پیش‌تر با تمدید این معافیت‌ها مخالفت کرده بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------