آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آلمان: دومین تراکنش مالی با ایران تحت «اینستکس» به زودی انجام می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر خارجه آلمان
وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و ۲۰ روز پس از اولین تراکنش مالی با ایران تحت سامانه مالی اینستکس، در کنفرانس خبری وعده داد که به زودی دومین تراکنش مالی با ایران تحت اینستکس انجام خواهد شد. 

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه خبر داد که تراکنش مالی جدید توسط سامانه مالی «اینستکس» به زودی انجام خواهد شد.

 

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، ‌افزود: «اینستکس پس از اولین تراکنش، هنوز در مرحله رشد قرار دارد و در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستیم و تراکنش جدید در سریعترین وقت ممکن صورت خواهد پذیرفت.»

 

وزیر امور خارجه آلمان گفت که دومین تراکنش اینستکس مربوط به صادرات کالاهای ضروری برای کنترل شیوع ویروس کرونا است.

 

ماس اضافه کرد: «هر تراکنشی باید با دقت تحت نظارت قرار بگیرد تا هرگونه سوء استفاده از آن به خصوص در زمینه حمایت مالی از تروریسم و پولشویی از بین برود.»

 

ساز و کار مالی اینستکس در ژانویه سال 2019 (دی ماه 1397) توسط سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان راه اندازی شد. هدف از ایجاد این سازکار مالی حفظ کردن تراکنش‌های تجاری با ایران بوده تا ایران نیز به شرایط درج شده در توافق هسته‌ای سال 2015 (برجام) پایبند بماند.

 

دوازدهم فروردین ماه امسال بود که  وزیر خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.  

 

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس نوشت: «جزئیات اندکی درباره این تراکنش مالی ارائه شده اما افراد نزدیک به این موضوع اعلام کردند که تجهیزات فروخته شده مربوط به درمان بیماری‌های خونی بوده که از یک شرکت آلمانی خریداری شده و چندین ماه نهایی شدن این معامله به طول انجامیده است.»

 

بر اساس اعلام این افراد، ارزش مالی این قرارداد تقریبا 500 هزار یورو (548 هزار دلار) بوده است و تجهیزات فروخته شده هیچ ارتباطی به همه‌گیری ویروس کرونا نداشته است. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------