آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

امیدواری وزیران خارجه روند آستانه به برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیران خارجه روند آستانه
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، کشورهای ضامن روند آستانه امیدوار به برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه به مجرد بهبود شرایط کرونایی هستند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در پی مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه کشورهای ضامن روند آستانه یعنی  ترکیه، ایران و روسیه روز چهارشنبه به صورت تلفنی انجام گرفت، تاکید کرد، وزیران خارجه بر پایبندی روسیه، ترکیه و ایران به احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید کردند.

 

وزیران خارجه بر نقش مثبت روند آستانه در به جریان انداختن تمامی عناصر حل و فصل سیاسی بحران سوریه از جمله ثبات اوضاع میدانی، کمک به بازگشت آوارگان و پناهجویان و حل مشکلات انسانی غیرنظامیان و گفت‌وگوی سوری – سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی در ژنو تاکید کردند.

 

در جریان بررسی وضعیت ادلب وزیران خارجه به اجرای یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه صادره در پنجم مارس که نتایج مهمی در کاهش تنش به رغم مانع‌تراشی‌ هیئت تحریر الشام به همراه داشت، اشاره کردند.

 

اهمیت ادامه تلاش‌ها برای جدا کردن مخالفان میانه‌رو از تروریست‌ها در ادلب دیگر نکته مورد تاکید وزیران خارجه روند آستانه بود.

 

وزیران خارجه در ادامه بر لزوم افزایش تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه کمک‌های انسانی به غیرنظامیان سوری به ویژه در سایه اپیدمی کرونا تاکید کردند.

 

وزیران خارجه همچنین از توافق دولت سوریه و مخالفان بر سر دستور کار نشست جدید کمیته قانون اساسی استقبال کردند.

 

در بیانیه وزیران خارجه آمده است، وزیران کشورهای ضامن روند آستانه امیدوار به برگزاری این نشست به مجرد این هستند که کرونا اجازه برگزاری این نشست را با کمک فرستاده گی‌یر پدرسن،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه بدهد.

 

این سه وزیر خارجه عزم خود را برای ادامه همکاری در چارچوب روند آستانه به منظور تحقق ثبات و امنیت سوریه و کل منطقه اعلام کردند.

 

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، موعد جدید اجلاس سران روسای جمهوری روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه که قرار است در ایران برگزار شود به زودی مشخص خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------