آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: اروپا تاکنون نتوانسته‌ در برابر آمریکا سیاست مستقلی را دنبال کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز سفرش به مسکو برای رایزنی با مقامات این کشور موضع کشورمان را با توجه به روابط ایران و روسیه درباره برخی رخدادهای جاری بین‌المللی و منطقه‌ای بیان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و روسیه روابط راهبردی است و ضرورت دارد که ما همواره در حال مشورت باشیم. شرایط ویژه بین‌المللی در زمان کنونی باعث می‌شود که این ضرورت دوچندان شود.

 

وی در این باره ادامه داد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا هم در شورای حکام و هم در شورای امنیت مشغول تلاش‌هایی برای برهم زدن مبانی نه فقط برجام بلکه روابط بین‌الملل هستند. آمریکا در ماه‌های گذشته نیز نشان داده است که کلا مخالف توافقات بین‌المللی است. خروج آمریکا از WHO، آخرین نمونه‌اش بود که یک سازمان کاملا تخصصی را که ایران هم با آن رابطه بسیار فعالی دارد، برای پوشاندن ضعف‌های داخلی خودش تبدیل به یک بحث سیاسی کرد. باید از همه جهات با این سیاست مقابله کرد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین گفت: در قبال تلاش آمریکا برای طولانی‌تر کردن محدودیت‌های تسلیحاتی که جزء مهم برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و از دست‌آوردهای مهم برجام است و آمریکایی‌ها در آن زمان پذیرفته‌اند اما الان می‌خواهند به دلیل تغییر رژیم خودشان تعهداتشان را زیر پا بگذارند، موضع ما و روسیه و چین و تعدادی دیگر از کشورها در این زمینه کاملا همسان هست. اروپایی‌ها هم تا حد زیادی همراهی دارند.

 

او ادامه داد: آن‌ها[کشورهای اروپایی] تا کنون نتوانسته‌اند در برابر آمریکایی‌ها سیاست مستقلی را دنبال کنند و لذا ضرورت دارد که همه باهم مشورت‌ها را ادامه دهیم. البته روابط ما با روسیه منحصر به این مسائل نیست. روابط دوجانبه ما با روسیه، روابط اقتصادی ما با آن و پروژه‌های مشترکی که در ایران توسط پیمان‌کاران روسی انجام می‎شود، همکاری در حوزه انرژی، همکاری‌های منطقه‌ای که داریم [ از جمله] بحث سوریه و اجلاس آستانه و ضرورت برگزاری هرچه سریع‌تر اجلاس سران آستانه برای رسیدگی به شرایط وخیم در سوریه و در ادلب با حضور تروریست‌ها، بحث یمن، بحث لیبی، افغانستان و سایر موارد از موضوعاتی است که نیاز به هماهنگی و هم‌فکری بین ما و روسیه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------