آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

بولتون: خروج از برجام شادترین لحظه کاری ‎ام بود!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بولتون
مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید ضمن متهم کردن ترامپ به سستی در کارزار اعمال فشار علیه ایران، مدعی شد خروج از برجام بهترین لحظه حضور او در دولت واشنگتن بوده است. 

به گزارش مهر، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید که این روزها با انتشار کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، جنجال زیادی به پا کرده؛ در گفتگو با فاکس نیوز یکی از دلایل خروج از تیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را دمدمی مزاج بودن وی عنوان کرد- ویژگی که به زعم او، تامین امنیت آمریکا را دشوار می‌کند.

 

بولتون تیر آخر که به خروج او از دولت ترامپ منجر شد را نیز تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای دعوت از رهبران طالبان برای حضور در کمپ دیوید عنوان کرد.

 

مشاور سابق کاخ سفید همچنین مدعی شد که در ۱۴ ماه نخست زمامداری، سیاست ترامپ جمهوریخواه در قبال ایران تفاوت چندانی با سیاست باراک اوباما رئیس‌جمهور قبلی آمریکا از حزب دموکرات نداشت حال آنکه رویکرد او از آوریل ۲۰۱۸ به بعد که بولتون به تیم دولت پیوست، تغییر کرد.

 

بولتون همچنین مدعی شد: خروج آمریکا از برجام در ماه می همان سال (۲۰۱۸)، شاید شادترین لحظه کاری‌ام بود و شاید باید همان موقع دولت را ترک می‌کردم.

 

وی همچنین مدعی شد که ترامپ در کارزار فشار حداکثری علیه ایران سست شده بود. او در این باره افزود: ما قطعاً فشار بی حد و اندازه‌ای را علیه ایران اعمال کردیم اما در پایان دوه کاری من، ترامپ هنوز هم به دنبال توافق با ایران و دیدار با مقامات این کشور بود.

 

 بولتون در نهایت مدعی شد: سیگنال‌های متناقض ترامپ اگر نگوییم غیرممکن، دستکم باعث شد آن تغییری که انتظار داشتیم در تهران رخ دهد، بسیار بسیار دشوار کرد.

 

گفتنی است بولتون در بخشی از خاطراتش که در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» به آن می‌پردازد، به تلاش برای منصرف کردن ترامپ برای دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اشاره می‌کند، زیرا به گفته وی این نگرانی وجود داشت که ایرانی‌ها در مذاکرات احتمالی خیلی بهتر از ترامپ عمل کنند.

 

بولتون همچنین درباره ترامپ می‌گوید که او همیشه گلایه مند بوده است که چرا همه در دنیا می‌خواهند با او صحبت کنند اما هیچ وقت نمی‌دانند چطور آن را مطرح کنند و با توجه به همین پیش زمینه فکری نیز بود که ترامپ سرانجام باب مذاکره با ایران را مطرح کرد.

 

در کتاب خاطرات بولتون همچنین گفته شده که ترامپ فکر می‌کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران می‌خواسته با او مذاکره کند، پوتین خواستار گفت‌وگو بود و همه می‌خواستند با او حرف بزنند اما یک نفر این وسط همه چیز را به هم می‌ریخت.

 

در این بخش از کتاب خاطرات بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید همچنین به مخالفتش با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: من در موضوع ایران از ترامپ خواستم به طرح خود برای خروج از توافق هسته‌ای سرعت بدهد و توضیح دادم که چرا توسل به گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران شاید تنها راه حل پایدار باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------