آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

قانونگذار ارشد آمریکایی: از روابط ایران- ونزوئلا نگرانم/باید با نفوذ ایران مقابله کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روابط ایران و ونزوئلا
یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه از گسترش روابط ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرده و خواستار مقابله با نفوذ ایران شده است. 

به گزارش فارس، یک عضو ارشد کنگره آمریکا سه‌شنبه از گسترش روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

 

«مایکل مک‌کاول»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه‌ با تکرار اتهامات همیشگی از دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عنوان «رژیم غیرقانونی مادورو» یاد کرده است.

 

او در این بیانیه نوشته است: «من به شدت از گسترش روابط میان ایران و رژیم غیرقانونی مادورو در ونزوئلا نگرانم. حضور ایران تنها ونزوئلا را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد. باید با نفوذ مخرب ایران در این منطقه مقابله کنیم.»

 

ادعای او در حالی مطرح شده که «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران روز گذشته (دوشنبه) بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا تأکید کرد.

 

او در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا به ایران دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.»

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------