آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیانیه مشترک امارات، آمریکا و سرائیل درباره توافق سازش/واشنگتن: از اختلاف میان کشورهای عربی کسی جز ایران بهره نمیبرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بیانیه مشترک
آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی بیانیه مشترکی را در توجیه توافق تل آویو و ابوظبی برای عادی سازی روابط بین دو طرف صادر کردند. 

به گزارش مهر، آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی دوشنبه شب بیانیه مشترکی را درباره توافق سازش بین ابوظبی و تل آویو صادر کردند.

 

این بیانیه مدعی است که امضای توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی اقدامی شجاعانه است که موجب ایجاد تفکری نوین برای حل مشکلات شده و فرصتی تاریخی جهت ایجاد روابط طبیعی فراهم می‌کند.

 

در حالی که رژیم صهیونیستی پس از توافق با امارات متحده عربی گفته است که الحاق اراضی فلسطینی را تنها به تأخیر انداخته است، بیانیه مذکور مدعی است که این توافق طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های فلسطینیان را متوقف کرده است.

 

در این بیانیه همچنین از فلسطینی‌ها خواسته شده تا به مذاکرات بازگردند و امارات و رژیم صهیونیستی از واکنش مثبت کشورها درباره توافق سازش قدردانی می‌کنند.

 

این بیانیه سه جانبه همچنین بر همکاری‌های امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل هوایی، بهداشتی و سرمایه گذاری تأکید کرده است.

 

گفتنی است که امارات و رژیم صهیونیستی اخیراً توافقی را برای عادی سازی روابط بین دو طرف امضا کردند.

 

این توافق با مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی مواجه گردید.

 

واشنگتن: از اختلاف میان کشورهای عربی کسی جز ایران بهره نمیبرد

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بامداد روز سه شنبه مدعی شد که اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به نفع هیچ کسی جز ایران نیست.

 

وی که با شکبه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، افزود: «تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید برای حل اختلافات کوتاه بیایند و شاهد برخی گام های کوچک در این زمینه هستیم.»

 

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه به تحولات نیز اشاره کرد و گفت که باید شفافیت بیشتری در وجود داشته باشد و می بایست گام های اصلاحاتی بزرگی در این کشور اتخاذ شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------