آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ترامپ: توافق هسته‌ای با ایران «فاجعه» بود/ پامپئو: جلوی توافق بد با ایران را گرفتیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر برجام را «فاجعه» خواند و از دولت سابق این کشور برای امضای این توافق انتقاد کرد. 

  به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» بار دیگر برجام را «فاجعه» خواند و از دولت سابق این کشور برای امضای این توافق انتقاد کرد.

 

وی با دفاع از اقدام یکجانبه آمریکا مبنی بر خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، گفت که با وجود برجام، امکان توافق میان اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس وجود نداشت.

 

ترامپ با انتقاد مجدد از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود، گفت که وی به دنبال تبدیل کردن آمریکا به ونزوئلا است.

 

پامپئو: جلوی توافق بد با ایران را گرفتیم

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، این چیزی است که ما داریم روی آن کار می‌کنیم. و چیزی که رئیس جمهور ترامپ از ما خواسته است. اکنون بعد از سه سال ما می‌توانیم حاصل این تلاشها را مشاهده کنیم.

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترامپ

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس مجددا به لفاظی و ادعاهای دولت آمریکا علیه ایران پرداخت و با اشاره به اقدام غیرقانونی واشنگتن در بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل گفت: فقط وقتی ایران رفتار خود را تغییر بدهد برای ثبات در خاورمیانه شانسی وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: جهان باید حول این موضوع که ایران بزرگترین تهدید است متحد شود و زمانیکه حکومت ایران رفتار خود را تغییر دهد شانس ایجاد ثبات جهانی در منطقه وجود خواهد داشت.

 

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، این چیزی است که ما داریم روی آن کار می‌کنیم. و چیزی که رئیس جمهور ترامپ از ما خواسته است. اکنون بعد از سه سال ما می‌توانیم حاصل این تلاشها را مشاهده کنیم.

 

پامپئو در ادامه مدعی شد: «بازگشت تحریمهای سازمان ملل یک محدودیت فزاینده دیگر در مقابل ظرفیت ایران برای آسیب زدن به خاورمیانه ایجاد کرد. توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانیها اجازه می‌داد از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، یعنی چند هفته دیگر دوباره به نقل و انتقال و قاچاق سلاح دست بزنند. که ما آن را از نیمه شب گذشته در سازمان ملل متوقف کردیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------