آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مقام ارشد ایرانی: غنی سازی ۲۰ درصدی تا لغو کامل تحریم ها ادامه خواهد یافت



 غنی سازی اورانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک مقام ارشد ایرانی به شبکه پرس تی وی گفت، ایران قبل از لغو کامل تحریم‌های آمریکا، غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیم را متوقف نمی‌کند. 

به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یک مقام ارشد ایرانی به شبکه پرس تی وی گفت: ایران قبل از لغو کامل تحریم‌های آمریکا، غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیم را متوقف نمی‌کند.

 

مقام ارشد ایرانی که نامش ذکر نشده است به پرس تی وی گفت: دولت جو بایدن در حال تلف کردن وقت است و اگر تحریم‌ها به زودی لغو نشود، ایران گام‌های بیشتری را در راستای کاهش تعهدات برجامی برمی دارد.

 

دولت آمریکا در زمان ترامپ به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شده و با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت.

 

بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید و روی کار آمدن جو بایدن، مقام‌های مختلف دولت بایدن بار‌ها تاکید کردند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت. در مقابل مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا، طرفی بوده که از برجام خارج شده، تاکید کرده‌اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------