آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کوریا تایمز: ایران از بلوکه شدن دارایی هایش در کره جنوبی ناراضی است



معاون اول رییس جمهور ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روزنامه کوریا تایمز کره جنوبی در گزارشی ضمن پرداختن به سفر «چانگ سای کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران نوشت: ایران آشکارا نارضایتی خود را از بلوکه شدن دارایی‌هایش در سئول ابراز داشته است. 

به گزارش ایرنا، کوریا تایمز روز سه شنبه نوشت: مقام‌های ارشد ایران از جمله معاون اول رییس جمهوری با انتقاد شدید از سئول در ملاء عام، فشارهای خود را بر کره برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده توسط دو بانک کره‌ای افزایش داده‌اند.

 

در این گزارش آمده است: ناظران دیپلماتیک می‌گویند چنین اقداماتی از سوی تهران احتمالاً قبل از مذاکره مجدد در مورد توافق هسته‌ای موسوم به برجام با ایالات متحده ادامه خواهد داشت.

 

کوریا تایمز می‌گوید: وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌ای مساله ای جدی در روابط دو کشور است ایران به دلیل عدم آزادسازی هفت میلیارد دلار پول خود دولت کره جنوبی را متهم می کند. دولت کره هم در موضعی مخالف استدلال می کند به دلیل تحریم های مجدد ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ نمی تواند خواسته های ایران را بپذیرد. در جولای گذشته، وزارت خارجه ایران، کره جنوبی را تهدید کرد که این موضوع را در دیوان بین‌المللی لاهه پیگیری خواهد کرد.

 

این انتقادات آشکار طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک بین نخست وزیر کره جنوبی چانگ سای کیون و معاون اول رئیس جمهوری ایران اسحاق جهانگیری در تهران رخ داد. چانگ برای دیداری سه روزه به تهران سفر کرده است تا در مورد راه حل این موضوع و سایر موارد دوجانبه با مقامات تهران صحبت کند.

 

جهانگیری در این نشست خبری گفت: ما از دولت کره جنوبی می خواهیم منابع مالی ایران را در اسرع وقت آزاد کرده و با اقدامات عملی جبرانی، مشکلات سال‌های اخیر را حل کند.

 

روزنامه کوریا تایمز نوشته است درخواست ایران در حالی است که دولت کره جنوبی می‌گوید در این مورد با ایالات متحده مذاکره کرده اگرچه تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: ایران در اوایل ژانویه سال جاری یک نفتکش کره‌ای و خدمه آن را توقیف کرد اعتقاد بر این است تهران به دلیل مسئله بلوکه شدن پول هایش این کار را انجام داده است اما تهران می گوید توقیف این تانکر هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد هفته گذشته، ایران کشتی و خدمه باقی مانده را آزاد کرد.

 

«شین بیوم چول» مدیر مرکز دیپلماسی و امنیت انستیتوی تحقیقات استراتژی ملی کره به کوریا تایمز گفته است: دولت ایران می تواند فشارها را بر کره در رابطه با این موضوع افزایش دهد به ویژه اینکه قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران خرداد ماه برگزار شود.

 

او گفت: به نظر می رسد دولت ایران از نقض وعده کره جنوبی برای انتقال یک میلیارد دلار از وجوه ایران به بانک های سوئیس عصبانی شده است.

 

کوریا تایمز می گوید: دو کشور در حال رایزنی درباره چگونگی آزادسازی بخشی از وجوه بلوکه شده از طریق یک قرارداد تجارت انسان دوستانه سوئیس که برای تسهیل صادرات کالاهای پزشکی به ایران طراحی شده است هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------