آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موافقت عراق با پرداخت بدهی ایران در زمان معین | موافقتنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه اجرایی شد



 پرداخت بدهی‌های ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مقام عراقی از موافقت با پرداخت بدهی‌های ایران خبر داد. 

 به گزارش ایلنا به نقل از «ارگس مدیا» احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق گفت: وزارت برق و اقتصاد و رئیس بانک تجارت عراق موفقت کرده‌اند تا بدهی‌ها به ایران را در زمان معینی پرداخت کنند و پس از آن واردات گاز از ایران را مجددا آغاز کنند. اگر واردات گاز از ایران به شرایط سابق خود باز گردد، تولید برق عراق به ۲۲ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

 

موافقتنامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه اجرایی شد

 برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو امروز دوشنبه توسط «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه بین دو کشور عملیاتی شد. 

 پرداخت بدهی‌های ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش ایرنا از مسکو موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد که امروز دوشنبه به امضای دو طرف رسید.

 

بر اساس این موافقتنامه گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند و اکنون فقط باید منتطر فروکش شدن ویروس کرونا شد.  

 

مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: یکی کشورهای هدف دولت دوازدهم برای روانسازی گردشگری، روسیه بود که با توجه به روابط خوب دو کشور و همچنین علاقه مندی گردشگران ایران به روسیه وظرفیت های موجود در کشور برای بخش فرهنگی و تاریخی گردشگران لغو روادید گروهی عملیاتی شد و گردشگران دو کشور در قالب گروههای حداقل پنج  و حداکثر ۵۰ نفری می توانند بدون داشتن روادید به دو کشور و به مدت یکماه سفر کنند.

 

مونسان اظهار امیدواری کرد که با امضای برنامه اقدام مشترک و همچنین روند افزایش واکسیناسیون و عبور از شرایط کرونایی بتوانیم شاهد افزایش گردشگران بین دو کشور ایران و روسیه باشیم.

 

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد تا قبل از همه گیری کرونا بیش از ۶۰ هزار گردشگر ایرانی به روسیه و ۳۶ هزار گردشگر روسی به ایران سفر می کردند اما با عملیاتی شدن طرح لغو روادید،  با توجه به مسافت کم و ظرفیت های خوب دو کشور امیدواریم که این تعداد گردشگر افزایش بیشتری پیدا کند.

 

وی گفت: این اقدام بسیار مهم است و عزم دو کشور را جزم می کند تا رفت و امد گردشگری بین دو طرف توسعه یابد.

 

مونسان خاطر نشان کرد که پیشتر هم عمان و چین نیز از کشورهایی بودند که لغو  روادید با آنها انجام شد و شاهد رشد و افزایش چشمگیر گردشگران بودیم که با شرایط همه گیری کرونا متوقف شد.

 

  «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه هم گفت  با توجه به روابط خوب دو کشور و ظرفیت های عالی گردشگری لازم است حجم تردد  گردشگران به مناطق گردشگری دو کشور بسیار افزایش یابد.  

 

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز توضیح داد بر اساس این موافقت نامه شرکت های معتبر قادر به دریافت یک ویزا برای کل گروه گردشگران هستند که اجازه ورود به روسیه یا ایران را می دهد. وی گردشگری را تضمین قابل اعتمادی برای توسعه روابط ایران و روسیه خواند.

 

محمد جوادظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و روسیه در ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) نیز پروتکل ساده سازی ویزا بین دو کشورها  امضا کرده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------