آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ادعاهای جان بولتون در مورد برجام



جان بولتون ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به بیان اظهاراتی در مورد برجام پرداخت. 

به گزارش ایلنا به نقل از نیوز مکس، جان بولتون، مشاور  امنیت ملی سابق آمریکا در مورد برجام گفت: تیم بایدن می‌خواهد کاری را که دولت اوباما انجام داد، دنبال کند آن‌ها فکر می‌کنند که ایران می‌تواند مانند یک کشور عادی رفتار کند این واقعاً یک خیال است آن هم یک خیال خطرناک.

 

وی در ادامه مدعی شد: آنها در این مورد کاملاً اشتباه می‌کنند، آنها نمی‌دانند که این توافق چقدر ناقص است و آنها برجام را ابزاری می‌دانند که می‌تواند الگویی برای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سراسر جهان باشد، این فوق‌العاده خطرناک است. اسرائیل این تهدید را می‌بیند. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آن تهدید را می‌بینند. اما تیم بایدن آن را نمی‌بیند.

 

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا افزود: ترامپ برجام را پاره کرد؛ زیرا این توافق فقط سرعت رسیدن به  آرزوهای هسته‌ای ایران را کاهش داد ولی آن را متوقف نکرد.

 

بولتون در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: آنها برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای مصمم هستند و هر اقدامی که دولت بایدن برای بازگشت به این توافق انجام دهد، در واقع تسلیم ایران شده است. این اقدام دوستان ما را در خاورمیانه و در سراسر جهان در معرض تهدید ایران قرار خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------