آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رایزنی عراقچی و انریکه مورا در تهران درباره وضعیت آخرین مذاکرات وین



   عراقچی و انریکه مورا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده است با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد. 

به گزارش ایسنا، دو طرف در این ملاقات درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی و به ویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

 

رایزنی در خصوص روابط و همکاری های دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه های مختلف بخش دیگری از دستورکار این ملاقات بود. 

 

همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ کننده نشست های کمیسیون مشترک برجام را عهده دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت. 

 

معاون وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تاکید قرار داد.

 

«اشتفان کلمنت»، سفیر اتحادیه اروپا در وین و «برونو شول» رییس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا  مورا را در این سفر همراهی می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------