آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

تلاش عراق برای دیدار دوجانبه ایران و عربستان، مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس بغداد



واشنگتن و تهران  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
خبرگزاری عراقی نون به نقل از یک منبع آگاه نوشت: اجلاس پیش روی بغداد که قرار است آخر ماه جاری میلادی برگزار شود، در واقع ادامه ایجاد فضای مناسب برای آغاز گفتگوی مستقیم میان واشنگتن و تهران است.

به گزارش شفقنا، این منبع گفت: دولت عراق در برطرف کردن موانع و فراهم کردن همه شرایط در اجلاس بغداد برای آغاز گفتگوی مستقیم میان واشنتگتن و تهران پس از پایان این نشست جدی است.

 

وی بیان کرد: ایران و آمریکا از تلاش های عراق در این خصوص استقبال کرده اند.

 

منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: پرونده امنیتی عراق از یک پرونده محلی به یک پرونده منطقه ای تبدیل خواهد شد زیرا امنیت منطقه یک مسئولیت تکاملی و یکپارچه است.

 

تلاش عراق برای دیدار دوجانبه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس بغداد

 

همچنین منابع خبری گفتند که عراقی‌ها در تلاش هستند تا در حاشیه اجلاس بغداد که سران عربستان، ایران، ترکیه، امارات، قطر، مصر و اردن به آن دعوت شده‌اند، سران سعودی و ایران دوجانبه دیدار کنند. 

 

 احتمال می‌رود امانوئل ماکرون هم در کنفرانس بغداد حاضر شود./ رصد 

 

سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران

وزیر خارجه عراق امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه به تهران سفر می‌کند.

واشنگتن و تهران  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش ایسنا، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در جریان سفر به ایران با تعدادی از مقامات ایران از جمله محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی می‌کند.

 

پیش‌بینی می‌شود طبق برخی از گمانه‌زنی‌ها، وزیر خارجه عراق در جریان این سفر دعوتنامه مقامات ارشد این کشور برای حضور ایران در نشست بین‌المللی بغداد را به مقامات تهران ارائه کند.

 

شفقنا- در روزهای اخیر  برخی از رسانه‌های عربی اعلام کردند که قرار است عراق از رئیس‌جمهور ایران برای مشارکت در نشست بین‌المللی بغداد دعوت کند.

 

به گزارش ایسنا، کشور عراق قرار است نشستی بین‌المللی با حضور برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی در اواخر ماه جاری میلادی برگزار کند.

 

شبکه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که بغداد طی روزهای آتی از سید ابراهیم‌ رئیسی، رئیس جمهور ایران برای شرکت در این مراسم دعوت خواهد کرد.

 

عامل الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق پیش از این اعلام کرد که حدودا ۱۰ کشور از جمله ترکیه، ایران، عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر به علاوه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در نشست بغداد مشارکت خواهند کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------