آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش روسیه به اعتراض‌ها به عکس جنجالی/ سخنگوی دولت اصلاحات: سفیر روسیه را اخراج کنید



سفارت روسیه در ایران در پی انتشار عکسی بحث برانگیز از سوی سفیران این کشور و انگلیس در ایران، با بیان مطالبی سعی کرد از مقصود انتشار این تصویر در تهران رفع و توجیه ابهام کند. 
 سفارت روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

در پی انتشار عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران که در کنار آن عکسی قدیمی از چرچیل، روزولت و استالین در همان محل یعنی ساختمان سفارت شوروی سابق در تهران قرار داده شده بود و واکنش ایران را نیز به دنبال داشت، سفارت روسیه در تهران در صفحه توییترش نوشت:

 

 سفارت روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

با توجه به واکنش مبهم به عکسمان، مایلیم ذکر کنیم که این [عکس] هیچ محتوای ضد ایرانی ای ندارد. ما قصد نداشتیم احساسات ملت دوست و مهربان ایران را جریحه دار کنیم.

 

سفارت روسیه در تهران افزود: تنها معنایی که این عکس در بر دارد، گرامی داشت تلاش های مشترک کشورهای متحد علیه نازیسم در طی جنگ جهانی دوم است. ایران دوست و همسایه ماست و ما به تحکیم روابطمان بر اساس احترام دو جانبه ادامه می دهیم.

 

سفرای روس و انگلیس با انتشار عکسی جنجالی تلاش کردند تلویحا نشان دهند ۷۴ سال بعد از کنفرانس تهران، بار دیگر در حال نزدیک شدن به یکدیگر برای تشکیل ائتلاف دیپلماتیک بین المللی علیه ایران هستند!

 

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در واکنش به این موضوع در صفحه توییترش نوشت: امروز یک تصویر به شدت ناپسند را مشاهده کردم. باید به همگی یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳. مردم ایران از جمله در طی مذاکرات برجامی نشان‌ داده‌اند که تقدیرشان هیچ‌گاه به تسلط قدرت‌های خارجی درنخواهد آمد و توسط تصمیمات داخل سفارت‌های خارجی تعیین نخواهد شد.

 

سخنگوی دولت اصلاحات: سفیر روسیه را اخراج کنید

سخنگوی دولت اصلاحات خواستار عذرخواهی یا اخراج سفرای روسیه و انگلیس شد.

 

 

 سفارت روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
 
برترینها  
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------