آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

واکنش ارگان رسمی حزب کمونیست چین به رزمایش دریایی چین با ایران و روسیه



روزنامه انگلیسی زبان "گلوبال تایمز" ارگان حزب کمونیست چین با انتشار مقاله ای به خبر برگزاری رزمایش دریایی مشترک بین 3 کشور ایران، روسیه و چین در خلیج فارس واکنش نشان داده است.   

به گزارش عصرایران، این رسانه دولتی چین برگزاری رزمایش دریایی با ایران و روسیه نشانه ای از عزم جدی 3 کشور برای تامین امنیت کشتیرانی بین المللی دانسته و این همکاری ها را به نفع هر 3 کشور توصیف کرده است.

 

متن کامل این مقاله در پی می آید:

"لوان جاگاریان" ، سفیر روسیه در ایران اخیرا از برگزاری رزمایش دریایی بین چین ، روسیه و ایران در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 در خلیج فارس خبر داده است. به گفته جاگاریان این رزمایش "برای اطمینان از ایمنی کشتیرانی بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی است."

 

برای 3 کشور چین ، روسیه و ایران، اطمینان از ایمنی کشتیرانی بین المللی بسیار مهم است. بیشتر تجارت بین المللی روسیه توسط کشتی های باری انجام می شود. ایران همچنین برای صادرات نفت خود به کشتیرانی متکی است. واردات نفت و گاز چین و بخشی از دیگر ابعاد تجارت خارجی چین نیز به کشتیرانی متکی است.

 

تضمین ایمنی کشتیرانی به معنای حفظ امنیت اقتصادی سه کشور است. بنابراین، طبیعی است که شاهد همکاری چین، روسیه و ایران در زمینه نیروی دریایی، به ویژه تلاش های مشترک آنها علیه هژمونی منطقه ای و دزدان دریایی باشیم.

 

 روزنامه آمریکایی "نیویورک پست" اخیرا هنگام گزارش خبر رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین نوشت "این خبر در حالی منتشر می شود که ایالات متحده برای تکمیل خروج خود از افغانستان تلاش می کند."

 

چین ، روسیه و ایران شرکایی هستند که روابط دوستانه ای دارند. این سه کشور در زمینه های مختلف همکاری می کنند و به عنوان کشورهای منطقه، وضعیت افغانستان را که همیشه در حال تغییر است، زیر نظر دارند. خروج شتابزده آمریکا ناگزیر منجر به بحران و بی ثباتی در افغانستان شده است. همکاری سه کشور در این زمینه به حفظ صلح در افغانستان و جلوگیری از گسترش نیروهای تروریستی کمک می کند. اما ملاحظه اصلی آنها برای رزمایش های مشترک نظامی تأمین امنیت کشتیرانی بین المللی خلیج فارس است و ارتباط چندانی با وضعیت افغانستان ندارد.

 

رزمایش نظامی مشترک چین ، روسیه و ایران از اهمیت سیاسی برخوردار است. این نشان می دهد که چین و روسیه قاطعانه از ایران در حفظ تجارت خارجی مشروع خود، به ویژه از طریق کشتیرانی حمایت می کنند. پکن و مسکو از تقاضای معقول تهران در مورد برجام و در مورد موضوع هسته ای ایران حمایت می کنند و ایران را تشویق می کنند تا توانایی های خود را برای تضمین امنیت منطقه تقویت کند. این امر می تواند از مداخله نیروهای غربی در امور منطقه ای خلیج فارس و امور داخلی ایران جلوگیری کند.

 

3 رزمناو چینی، ایرانی(البرز) و روسی در رزمایش مشترک پیشین در دریای عمان/ خبرگزاری فرانسه

 کمونیست چین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

چین و روسیه همچنین امیدوارند که با استفاده از این رزمایش ها توان نظامی ایران را نیز تقویت کنند تا این کشور بتواند به طور موثری با تهدید کشورهای غربی مقابله کند.

همکاری چین، روسیه و ایران بر منافع متقابل و بر اصل " برد-برد" متمرکز است ، نه ایجاد اتحاد و مشارکت جهت رویارویی و تخاصم. در مورد همکاری چین و ایران این همکاری می تواند در جهت تامین نفت مورد نیاز چین از سوی ایران و توسعه صادرات انرژی ایران در جهت افزایش قدرت اقتصادی تهران باشد که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

 

 

اکنون، این ایالات متحده آمریکاست که تلاش دارد ایدئولوژی خود را به همه کشورها تحمیل می کند. واشنگتن در تلاش است تا جامعه بین المللی را به زور به دو اردوگاه تقسیم کند. سوابق شرم آور ایالات متحده در زمینه دموکراسی و حقوق بشر به طور گسترده ای شناخته شده است.

 

حرکت ایالات متحده تنها می تواند جامعه بین المللی را متوجه ریاکاری دموکراسی و حقوق بشر در ایالات متحده کند. ایالات متحده چشم خود را بر وضعیت شدید همه گیری "کووید19" در این کشور که منجر به مرگ بیش از 600 هزار نفر شده است، می بندد. واشنگتن صلاحیت اظهار نظر درباره "دموکراسی و حقوق بشر" را ندارد و تلاش آن برای ایجاد یک اتحاد به اصطلاح دموکراتیک محکوم به شکست است.

 

در روابط بین الملل، بیشتر کشورها به جای رقصیدن با ریتم ایالات متحده، به منافع خود فکر می کنند. واشنگتن تصور می کرد که می تواند سایر کشورها را با تبلیغ ارزشهای به اصطلاح دموکراتیک، هدایت کند؛ اما این "باتوم" دیگر کار نمی کند. کشورها به صورت عملگرایانه دنبال منافع خود هستند و در خدمت هژمونی ایالات متحده نخواهند بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------