آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

عربستان: با نقض توافق هسته‌ای ایران مقابله شود | دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با بن سلمان



توافق هسته‌ای ایران ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود در قبال «نقض‌های صورت گرفته توسط ایران علیه توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی مرتبط با توافق هسته‌ای» عمل کند.

 به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس علیه ایران،  گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود در قبال «نقض‌های صورت گرفته توسط ایران علیه توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی مرتبط با توافق هسته‌ای» عمل کند.

 

وی در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل که به مناسبت روز جهانی برچیدن کامل سلاح‌های هسته‌ای برگزار شد، با تکرار یاوه‌سرایی‌ها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که جهان باید در برابر «اقدام‌های تنش‌زای ایران و تشدید فعالیت‌های هسته‌ای این کشور علاوه بر فعالیت‌های پژوهش و توسعه که در تناقض با ادعاهای تهران مبنی بر صلح‌‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای آن است»، به مسئولیت خود عمل کرده و با آن مقابله کند.

 

بن فرحان در ادامه اتهام پراکنی‌های ضد ایرانی خود افزود: «پادشاهی عربستان از تلاش‌های بین‌المللی به منظور تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در کوتاه و بلندمدت و همچنین اقدام برای ممانعت از دستیابی تهران به توانمندی و قابلیت تبدیل استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای به کاربرد نظامی حمایت می‌کند».

 

وی در این سخنرانی که با حضور «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم ریاض در سازمان ملل متحد ایراد شد، گفت: «این مناسبت خوبی است که گرد هم آمده‌ایم تا مجددا اهمیت اهداف منشور سازمان ملل متحد برای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی و همکاری برای افزایش سطح آگاهی درباره خطر و تهدیدهای سلاح‌های هسته‌ای علیه کل بشریت را مورد تأکید قرار دهیم.»

 

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با بن سلمان/ فلسطین، سدالنهضه و لیبی موضوعات سفر سالیوان به مصر 

مشاور امنیت ملی آمریکا سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و با وی دربار موضوع یمن گفتگو کرد. 

 

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز گفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی "بحث مفصلی" درباره یمن داشتند.

 

توافق هسته‌ای ایران ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

این مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که بحث مفصلی در مورد درگیری در یمن انجام شد و دو طرف از تلاش‌های هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در یمن حمایت و بر تشدید همکاری‌های دیپلماتیک با همه طرف‌ها تاکید کردند. 

 

سالیوان همچنین با شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور، شاهزاده عبدالله بن بندر، وزیر گارد ملی و دیگر مسئولان سعودی دیدار کرد.

 

سالیوان به تازگی تور منطقه‌ای را که شامل کشورهایی از جمله عربستان و امارات می‌شود به همراه تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در یمن و برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه آغاز کرد.

 

همچنین گفته شده که تیم لندرکینگ برای ادامه مذاکرات در منطقه می‌ماند.

 

علاوه بر این کاخ سفید اعلام کرد سالیوان امروز چهارشنبه با مقامات مصری در قاهره دیدار می‌کند. بر اساس بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد این جلسه در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر، انتخابات لیبی و روابط اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------