آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

خطیب‌زاده: به زودی می‌توانیم تاریخ و زمان جدیدی را برای دور جدید مذاکرات تعیین کنیم



 سخنگوی وزارت خارجه ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که ایران به زودی تاریخ دور جدید مذاکرات برجامی را اعلام می‌کند. 

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با فرانس ۲۴ تأکید کرد که تهران آماده است به زودی مذاکرات خود را با قدرت‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران از سر بگیرد، اما وی هشدار داد که "جزئیات" و "مسائل" باید از قبل مورد بازنگری قرار گیرد. از نظر وی، بزرگترین مسئله حذف "۸۰۰ تحریم جدید یکجانبه و غیرقانونی" علیه ایران است که پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای در ماه مه سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال شد.

 

وی گفت: ما پس از روی کار آمدن دولت جدید دو فرآیند بازبینی و بررسی گفت‌وگوهای قبلی را در داخل ایران آغاز کرده‌ایم. اولین فرایند بررسی کامل شد و به پایان رسید. فرایند بازبینی دوم هنوز به پایان نرسیده است. ما سعی می‌کنیم تمام جزئیات مذاکرات وین را بررسی کنیم، شش دور مذاکرات در دولت قبلی در ایران انجام شده بود. سوالاتی مطرح شده است، دولت جدید در تلاش است تا دریابد که کاستی‌ها و ویژگی‌های مذاکرات قبلی چیست. به زودی، نتیجه‌ای در مورد روند بازبینی حاصل می‌شود و سپس ما می‌توانیم تاریخ و زمان جدیدی را برای دور جدید مذاکرات تعیین کنیم. 

 

خطیب‌زاده اضافه کرد: مهمترین موضوع، حذف همه تحریم‌های اعمال شده پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای علیه ایران است. شما می‌دانید که ترامپ ۸۰۰ تحریم جدید یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران اضافه کرده است که باید همه آنها برداشته شود. این موضعی است که ما از روز اول داشتیم و می‌خواهیم راهی را بیابیم که به طور موثر مطمئن شویم که آنها حذف خواهند شد. 

 

وی گفت: این ایالات متحده است که می‌خواهد "بلیط" بازگشت به برجام را داشته باشد. صادقانه بگویم، دولت جدید ایالات متحده هیچ سیاستی در قبال ایران و هیچ رویکرد سیاسی در قبال ایران تغییر نداده است. 

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه در واکنش به اظهارات نفتالی بنت مبنی بر زیر پا گذاشتن خط قرمزها توسط ایران گفت: فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران حق ما است و در مقابل، ایران عضو ان‌پی‌تی است و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بر فعالیت‌های هسته‌ای آن نظارت می‌کند، همکاری می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------