آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

صادرات نفتی ونزوئلا با کمک ایران افزایش یافت



صادرات نفتی ونزوئلا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
داده‌های شرکت رصد صادرات نفتی رفینیتیو اِیکان (Refinitiv Eikon) نشان می‌دهد که با واردات حلال ایرانی و افزایش تولید و حمل، صادرات نفت ونزوئلا در ماه میلادی پیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفت. 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دیروز (۱۱ آبان) نوشت: پس از آنکه ایران برای رقیق کردن نفت سنگین ونزوئلا میعانات گازی به این کشور صادر کرد، تولید و بلندینگ (مخلوط کردن) نفت این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

 

در اکتبر، شرکت ملی نفت ونزوئلا و همکاران آن ۳۰ محموله نفت خام و فرآورده‌های پالایش شده را صادر کردند که مقصد بخش عمده آنها کشورهای آسیایی بود. در میان این محموله‌ها ۲ میلیون بشکه نفت سنگین در ازاء میعانات گازی وارد شده به ایران ارسال شد.

 

به نظر می‌رسد که در ماه نوامبر تخلیه دومین محموله میعانات ایرانی طبق توافقنامه سوآپ میان دو کشور از نفتکش دورِنا (Dorena) واقع در بندر خوزه پایان یابد.

 

میانگین صادرات نفتی ونزوئلا در ماه اکتبر به ۷۱۱ هزار و ۱۹۳ بشکه در روز رسید و رده سوم بیشترین میانگین سال جاری میلادی را از آن خود کرد. صادرات اکتبر افزایشی ۷۶ درصدی نسبت به ماه سپتامبر دارد که کمبود حلال به کاهش تولید و بلندینگ شرکت ملی نفت ونزوئلا انجامیده بود.

 

بر اساس داده‌های مذکور، افزایش محموله‌های بزرگ‌تری از متانول، کک نفتی و مازوت نیز در اوجگیری صادرات ماه میلادی پیش دخیل بوده‌اند.

 

صادرات نفت ونزوئلا که مانند ایران هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته حدود ۶۳۳ هزار بشکه در روز بوده که اندکی از ۶۲۶ هزار بشکه در روز  سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که ونزوئلا ۶۶ هزار بشکه نفت خام و فرآورده‌های پالایش‌شده نیز به کوبا صادر کرده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------