آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیش بینی نماینده روسیه درباره پیشرفت در مذاکرات پیش رو با ایران



نماینده روسیه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در حساب توئیتری خود از پیشرفت محتمل در مذاکرات پیش رو با ایران خبر داد.

به گزارش مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در حساب توئیتری خود از پیشرفت محتمل در مذاکرات پیش رو با ایران خبر داد و در این ارتباط گفت: ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی هستیم. چندی پیش برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند. اکنون آنها توانایی درس گرفتن و تجدید نظر در مواضع خود را در پرتو تجربه به دست آمده نشان می‌دهند. این سزاوار احترام است.

 

پیش از این نیز، اولیانوف از دیدار و گفتگو با «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین خبر داده بود. نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در این خصوص نوشت: امروز با محمدرضا غایبی سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در وین دیدار کردم. «میخائیل اولیانوف» در این خصوص ادامه داد: در مورد وقایع مهمی که در شُرف وقوع است گفتگو کردیم: سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، نشست شورای حکام آژانس، از سرگیری مذاکرات وین در مورد برجام.

 

ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در شهر وین، موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

 

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: در تماس تلفنی با انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

 

تهران تأکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاءکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------