آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

کنگره آمریکا به سازمان ملل: به هر قیمتی از به رسمیت شناختن طالبان جلوگیری شود/ ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان



 کنگره آمریکا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
لیندسی گراهام و مایکل والتز، دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طالبان نوشته‌اند که «به هر قیمتی» از به رسمیت شناختن بین‌المللی طالبان جلوگیری شود. آنان گفته‌اند طالبان به‌دلیل رفتارشان مستحق به رسمیت شناخته‌شدن نیستند. 

  به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، این دو مقام‌ آمریکایی تاکید کرده‌اند که تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان لغو نشود و کرسی افغانستان در این سازمان نیز در اختیار این گروه قرار نگیرد.

 

گراهام و والتز گفته‌اند که عضویت طالبان در سازمان ملل، مشروعیت این سازمان را زیر پرسش می‌برد.

 

این دو قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌شان نوشته‌اند که طالبان حقوق زنان و دختران افغان را نقض و آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب کرده‌اند.

 

همچنین آنان ادعا کرده‌اند که طالبان روابط خود را با سازمان‌های تروریستی خارجی از جمله القاعده تحکیم می‌کنند.

 

این دو مقام امریکایی طالبان را متهم به قتل همکاران پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو نیز کرده‌اند.

 

در نامه گراهام و والتز با اشاره به بحران بشری در افغانستان آمده که نیاز به کمک به این کشور افزایش یافته است؛ اما سازمان ملل متحد مسئولیت دارد تا اطمینان حاصل کند که کمک‌ها به افراد نیازمند توزیع می‌شود و طالبان از آن استفاده نمی‌کنند.

 

این دو مقام آمریکایی در حالی بر عدم شناساسی طالبان تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ کشوری حاکمان فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته‌ است؛ اما برخی کشورها به خاطر کمک‌های‌ بشردوستانه و نگرانی امنیتی با دولت مستقر در کابل ارتباط برقرار کرده‌اند.

 

شرایط شناسایی بین‌المللی طالبان که از سوی کشورها مطرح می‌شود، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با تروریسم و احترام به حقوق بشر است.

 

ارسال سیزدهمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان

فرمانده پلیس ننگرهار اعلام کرد که سیزدهمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان بزودی به این ولایت می‌رسد.

 

 کنگره آمریکا  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش تسنیم، «ندا محمد ندیم» فرمانده پلیس ولایت «ننگرهار» با «مجید صادقی دولت‌آبادی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «جلال‌آباد» دیدار کرد.

 

 

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار، این دیدار در فرودگاه ننگرهار درباره کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان برگزار شد.

 

بیانیه می‌افزاید: قرار است یک هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از ایران به زودی وارد فرودگاه ننگرهار شود و این کمک‌ها به خانواده‌های شهدا و زخمی‌شدگان توزیع شود.

 

روزهای گذشته نیز، «سید حسن مرتضوی» معاون سفیر کشورمان در افغانستان گفت که دوازدهمین محموله از کمک‌های ایران در اختیار مردم افغانستان قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد که مقام معظم رهبری بر ادامه کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم افغانستان تاکید دارند.

 

مرتضوی همچنین خاطرنشان کرد کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی از حدود ۳ ماه گذشته که افغانستان نیز شاهد تحولاتی بوده است، به مردم این کشور ادامه دارد.

 

معاون سفیر ایران در کابل تصریح کرد که کمک‌های جمهوری اسلامی به ویژه پس از حملات تروریستی در ولایت‌های قندوز و قندهار افزایش داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------