آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اروپا: رسیدن به توافق جدید برای مهار برنامه هسته‌ای ایران «ممکن» شده است/ فرانسه: مذاکرات ممکن است به نتیجه نرسد



وزیر خارجه فرانسه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه فرانسه با اذعان به حصول پیشرفت در مذاکرات وین، بار دیگر مدعی شد که در قاطعیت ایران برای دستیابی به توافق، تردید وجود دارد. 

 به گزارش ایلنا، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه با اذعان به حصول پیشرفت در مذاکرات وین، بار دیگر مدعی شد که در قاطعیت ایران برای دستیابی به توافق، تردید وجود دارد.

 

وی با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که این رایزنی‌ها در حال پیشرفت است ولی این پیشرفت به حدی کند است که ممکن است مذاکرات به نتیجه نرسد.

 

لودریان با تکرار برخی ادعاها در خصوص مواضع ایران، گفت که اگر طرف ایرانی واقعا خواهان رسیدن به توافق است، اطمینان دارم که آمریکا انعطاف نشان خواهد داد و اگر این مسأله محقق نشود، با یک بحران جدی در زمینه توسعه فناوری‌های هسته‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

 

همچنین در این نشست خبری، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با لحنی خوشبینانه‌تر گفت رسیدن به توافق جدید برای مهار برنامه هسته‌ای ایران «ممکن» شده است و «ما به پایان یک روند طولانی نزدیک می‌شویم». او تاکید کرد که قبل از تعطیلات کریسمس چندان در این زمینه خوش‌بین نبوده ولی اکنون فضای گفت‌وگوها بهتر شده و «در هفته های آینده» ممکن است طرفین به توافق برسند.

 

سرگی لاورف، وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه با ابراز خوشبینی محتاطانه درباره پیشرفت مذاکرات احیای برجام در وین گفت: «پیشرفت واقعی صورت گرفته و آمریکا و ایران می‌خواهند به نگرانی‌ها و حساسیت‌های دو طرف در توافق نهایی پاسخ داده شود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------