آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ایران فعالیت بخش‌های کنسولی خود در افغانستان را متوقف کرد/ واکنش وزیر کشور به حوادث هرات و شلمچه



 سفارتخانه ایران در کابل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
در پی تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه احضار و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

 به گزارش انتخاب ، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه امروز با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

 

وی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.

 

مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

 

وحیدی: حوادث هرات و کابل برای اختلاف‌افکنی بین ایران و افغانستان است

رئیس شورای امنیت کشور در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مرزهای کشور و اتفاقات اخیر در افغانستان اظهار داشت: جریاناتی به دنبال تفرقه‌افکنی بین ایران و افغانستان هستند و این برنامه‌ریزی دشمن است. 

 

وحیدی با اشاره به سابقه دیرینه و روابط بسبار خوب دو ملت، خاطر نشان کرد: ایرانیان همواره میزبان خوبی برای مهاجرین افغانستانی بوده‌اند و اقدامات عده‌ای که در هرات و کابل صورت گرفت مورد تأیید نیست و حتماً هدایت شده است که سعی در ایجاد تشنج دارند و باید مسئولان افغانستان نسبت به این موضوعات مراقبت کنند و تذکر بدهند.

 

وی بر همین اساس از مردم هم خواست که توجه داشته باشند این تلاش‌های دشمن برای ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی است و آن را قبول نکنند.

 

وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص اتفاقات مرزهای شلمچه و همچنین سرقت از بار صادراتی کامیون‌ها گفت: مقداری از واردات برخی اجناس به عراق جلوگیری شد که خود مردم بصره به مرز آمدند و درخواست کردند بخشی از صادرات انجام شود و محصولات را خریداری کردند و در خصوص مشکلی که برای رانندگان کامیون‌ها به وجود آمد هم فرماندهی انتظامی برخورد و مشکل را حل کرد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------