آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گروسی: گفتگو‌ها با ایران در سه مقوله ادامه دارند / برای تهران چارچوب زمانی تعیین نکردیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در وین تصریح کرد گفت‌وگوها با ایران در سه مقوله ادامه دارند: مسائل پیرامون اجرای بازرسی‌ها، مسائل باقی‌مانده و…

وزیر خارجه آلمان : کشورهای ۱+۵ برای اجرایی شدن برجام تلاش بیشتری کنند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, اشتاین مایر

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: کشورهای ۱+۵ برای اجرایی شدن برجام تلاش بیشتری کنند.

 فرانک والتر اشتاین‌مایر که در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف شرکت کرده بود٬ با اشاره به دستاوردهای نشست مشترک با ظریف گفت: هدف سفر به تهران٬ شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ بود و اینکه هماهنگی‌هایی بیشتری به دست بیاید تا در بخش‌هایی از برجام هماهنگی و مشارکت با کشورهای دیگر انجام شود.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه بخش‌های از آلمان و کشورهای ۱+۵ دنبال همکاری با ایران در تمام زمینه‌ها هستند٬ گفت: این نخستین سفر من به ایران بعد از توافق برجام است و قرار است به عربستان سفر داشته باشم.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب برجام٬ مرحله اجرایی آن نزدیک شده است٬ کشورهای عضو برجام باید با بیشتر در جهت اجرایی شدن برجام گام بردارند و به مفاد آن پایبند باشند.

پاسخ به سوال خبرنگاران
اشتاین‌مایر در بخش پاسخ به سوال‌های خبرنگاران گفت: در مورد اجرای توافق هسته‌ای اشاراتی و شایعاتی بود اما ما به شایعات گوش نکردیم؛ الان هم به شایعات اتکاء نمی‌کنیم و چیزی دیده نشده که طرفین به تعهدشان پایبند نباشند٬ لذا این پروسه در حال انجام است و جای شک نباید گذاشت.

وزیر خارجه آلمان در مورد اخبار مفاسد مالی فوتبالی گفت: توصیه می‌کنم فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر بررسی کند و مشکل را حل کند.

 

اخبار  سیاست  خارجی  -  ایلنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------