آخرین اخبار سیاست خارجی

خبر سفر وزیر کره شمالی به تهران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران

خبرگزاری کره شمالی‌، خبر سفر وزیر شان به تهران را منتشر کرد اما در تهران،‌ هیچ مقام مسوول ایرانی تاکنون در این باره توضیحی نداده است. به گزارش عصرایران ؛‌با وجود اینکه…

افشاگری مشاور باراک اوباما درباره گروهک های تروریستی شرق ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,افشاگری گروهک‌های تروریستی شرق ایران


اخبار سیاست خارجی - "ولی نصر" مشاور باراک اوباما و عضو شورای روابط خارجی امریکا مطرح کرد

عربستان گروهک‌های تروریستی شرق ایران را "تجهیز" می‌کند

ایران در طول 30 سال گذشته قدرتمندتر از گذشته شده است. رقابت بین ایران و عربستان سعودی موضوعی است که در جهان عرب به رسمیت شناخته شده است. اکنون وضعیت این رقابت پیچیده تر شده و دامنه آن به پاکستان نیز کشیده شده است.

 "ولی نصر" مشاور باراک اوباما و تحلیلگر مسائل بین المللی در حاشیه جشنواره ادبی "لاهور" به بیان نظرات خود در مورد تحولات منطقه پرداخت. "نصر" رقابت دو قطب ایران و عربستان سعودی را تعیین کننده آینده تحولات منطقه می داند.

به گزارش "تدبیر"، نشریه "اکسپرس تریبون" پاکستان ضمن اشاره به سخنرانی "ولی نصر" رئیس مدرسه مطالعات بین‌المللی دانشگاه "جان هاپکینز" امریکا در پاکستان می نویسد :"نصر معتقد است پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان روابط امریکا و پاکستان بهبود خواهد یافت.

 

او در این مورد افزوده است :"چالش اصلی برای دولت "اوباما" آن بوده که دولت پاکستان را متقاعد کند دولت "کرزی" شریک خوبی برای اسلام آباد است. با این حال "نصر" تاکید کرد که پاکستان و امریکا در افغانستان دارای منافع مختلفی هستند."

این عضو "شورای روابط خارجی آمریکا" در ادامه سخنان خود به رقابت ایران و عربستان سعودی به عنوان دو قدرت منطقه ای اشاره کرده و در این مورد افزوده است: "ایران در طول 30 سال گذشته قدرتمندتر از گذشته شده است. رقابت بین ایران و عربستان سعودی موضوعی است که در جهان عرب به رسمیت شناخته شده است. اکنون وضعیت این رقابت پیچیده تر شده و دامنه آن به پاکستان نیز کشیده شده است."

"نصر" همچنین اشاره کرده که عربستان سعودی به تجهیز گروهک های تروریستی در شرق ایران می پردازد. او در این مورد می افزاید: "عربستان سعودی با استفاده از "طالبان افغانستان" و "تحریک طالبان پاکستان" اهداف خود دنبال می کند. چند گروهک مشابه تروریستی نیز در مرزهای ایران ایجاد شده اند. با این حال عربستان سعودی از گذشته درس هایی را آموخته است و متوجه شده که دادن پول به گروه های شبه نظامی سنی سبب کاهش قابلیت شان در تعامل با شیعیان شده است."
اخبار سیاست خارجی - تدبیر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------