آتش‌سوزی در پتروشیمی اوره و آمونیاک هرسین/ یک نفر جان خود را از دست داد



اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در پتروشیمی اوره و آمونیاک هرسین
فرماندار هرسین گفت: به دنبال حریق در یکی از ایستگاه‌های پتروشیمی اوره و آمونیاک یکی از نیروها به دلیل سوختگی شدید جان خود را از دست داد.

امیر شاه‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وقوع حریق در کارخانه پتروشیمی پل‌چهر هرسین به دلیل انفجار ایستگاه گاز اظهار داشت: ساعت 16:25 روز گذشته در یکی از ایستگاه‌های گاز پتروشیمی اوره و آمونیاک که در ضلع غربی مجتمع قرار دارد آتش‌سوزی اتفاق افتاد.

 

وی عنوان کرد: به دلیل آلودگی موجود در خطوط که باید هر چند وقت یکبار فلیترهای آن‌ها تعویض شود سه نفر از نیروها به ایستگاه مراجعه می‌کنند که حین عملیات نشت افزایش یافته و بعد از چند دقیقه ایستگاه دچار آتش‌سوزی می‌شود و دو نفر از نیروها دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی می‌شوند.

 

شاه‌آبادی گفت: این نیروها بلافاصله به بیمارستان کرمانشاه منتقل شدند اما یکی از این افراد صبح امروز جان خود را از دست داد و با وجود اینکه آمادگی برای اعزام وی به تهران وجود داشت اما فرصت نشد.

 

وی افزود: به دنبال انتقال نیروها به بیمارستان عملیات اطفای حریق به مدت 30 دقیقه طول کشید که با سرد کردن تاسیسات اطراف و کنترل آتش‌سوزی از بروز خسارت شدید یا متوقف شدن کار پتروشیمی جلوگیری شد.

 

فرماندار هرسین در پاسخ به این سوال که امکان پیشگیری از این حادثه وجود داشته یا نه گفت: حدود هشت ماه پیش با گزارشی که پتروشیمی به شرکت گاز استان ارائه کرد و گزارشی نیز به استانداری اعلام شد که خطوط گاز سراسری آلودگی‌ها و موادی را با خود حمل می‌کند که سبب گرفتگی فیلترهای ایستگاهی می‌شود که مجبور به تعویض مکرر فیلترها می‌شوند.

 

وی افزود: هرچند شرایط بهتر شده اما گاهی به همین دلیل در صنایع مرتبط با گاز اینچنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که عمق فاجعه چندان نبوده اما این بار یکی از شهروندان جان خود را از دست داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------