جنایت به سبک سینمایی!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
پس از یک سال رصدهای اطلاعاتی، راز جسد سوخته مرد غریبه ای در مشهد فاش شد که پشت فرمان خودرویی به درون دره حاشیه جاده نیشابور – مشهد سقوط کرده بود. 

به گزارش خراسان، صبح بیست و یکم بهمن سال گذشته، رانندگان و مسافرانی که در حاشیه جاده نیشابور – مشهد ، توقف کرده بودند تا در هوای سرد زمستانی از زیبایی های طبیعت لذت ببرند ناگهان دود سیاه رنگی را مشاهده کردند که به فاصله اندکی از جاده در منطقه ملک آباد و از درون دره ای حدود 75 متری به هوا برخاسته بود. برخی از مسافران بر اثر کنجکاوی به طرف تپه های بلند اطراف رفتند و خودروی پژویی را دیدند که به ته  دره سقوط کرده بود. لحظاتی بعد ماجرا از طریق پلیس 110به نیروهای پاسگاه انتظامی محل گزارش شد و گروهی از ماموران به همراه عوامل آتش نشانی عازم منطقه مذکور شدند. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که راننده 35 ساله لاغراندام در پشت فرمان پژو 206 سفید رنگ جان باخته و انفجاری نیز داخل خودرو بر اثر سقوط رخ داده است. دقایقی بعد ماجرای این حادثه هولناک در حالی مشکوک شد که جسد راننده به طور کامل نسوخته بود اما او در فصل زمستان کفشی در پا نداشت. 

 

باد شدیدی می وزید و امدادگران آتش نشانی به سختی می توانستند درهای خودرو را برای بیرون آوردن پیکر راننده باز کنند در همین حال نیروهای انتظامی، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند چرا که این حادثه وحشتناک در حدود 30 کیلومتری و در حوزه استحفاظی مشهد رخ داده بود. 

 

دقایقی بعد قاضی «محمود عارفی راد» به همراه گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم منطقه مذکور شد و تحقیقات قضایی خود را آغاز کرد.

 

در حالی که کارشناسان آتش نشانی معتقد بودند اگر یکی از شیشه های خودرو اندکی باز بود و اکسیژن کافی به داخل خودرو می رسید شعله های آتش خودرو چنان زبانه می کشیدند که چیزی از جسد  یا خودرو باقی نمی ماند! این جمله امدادگران آتش نشانی، افکار مقام قضایی را درگیر ماجرای جنایی کرد چرا که بطری حاوی بنزین و انفجار ضعیفی که داخل خودرو اتفاق افتاده بود بسیار مشکوک به نظر می رسید و از سوی دیگر هم وجود پیک نیک در داخل خودرو این فرضیه جنایی را تقویت می کرد اما دقایقی بعد این ماجرای پیچیده، وحشتناک تر شد و دیگر مهر جنایت بر آن نقش بست. 

 

قسمتی از بند کفش روی مچ یکی از دستان راننده خودنمایی  می کرد به گونه ای که گویی سوی دیگر این بند کفش از دست او باز شده است. به همین دلیل ، قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد، دستورهای ویژه ای را برای شناسایی هویت راننده و مالک خودرو صادر کرد و بدین ترتیب جسد سوخته نیز برای تعیین علت  دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

 

ساعتی بعد گروه تخصصی از کارآگاهان با  نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند تا با راهنمایی های قضایی به واکاوی فرضیه های جنایی این پرونده حساس بپردازند. مالک خودرو بلافاصله با گزارش شماره پلاک انتظامی به مرکز فرماندهی پلیس، شناسایی و به محل سقوط خودرو احضار شد.

 

او مدعی بود خودروی پژو 206 را به یکی از دوستانش به نام «مجید – خ» امانت داده است این درحالی بود که در بررسی محتویات داخل خودرو نیز مدارک شناسایی و هویتی «مجید- خ» هم روی کف پوش های زیرپای راننده پیدا شد. در شرایطی که خانواده «مجید- خ» از ماجرای سقوط خودرو به ته دره مطلع شده بودند و شیون کنان به سروروی خود می کوبیدند ناگهان «مجتبی» مالک خودرو ادعای عجیبی را مطرح کرد او گفت: جسد راننده ای که پشت فرمان قرار دارد متعلق به  دوست او «مجید» نیست! و مرد غریبه را اصلا نمی شناسد که پیکر سوخته اش پشت فرمان خودرو کشف شده است! این ادعا، پرونده جنایی را در حالی پیچیده تر کرد که پزشک قانونی نیز در گزارش خود به قاضی ویژه قتل عمد، علت مرگ راننده را خفگی بر اثر انسداد راه تنفسی اعلام کرد.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

حالا دیگر تردیدی وجود نداشت که مقام قضایی و پلیس با یک معمای جنایی پیچیده   روبه رو شده اند که روزنه هایی تو در تو و تاریک دارد.

 

با انگشت نگاری از جسد راننده و تحقیقات گسترده اطلاعاتی هویت مقتول به نام «محمد – س» شناسایی شد که 35 سال داشت و اهل مینودشت بود. این موضوع هم بر نخ های این کلاف سردرگم افزود چرا که بررسی های بیشتر نشان داد این جوان اهل شهرهای شمالی کشور، فردی معتاد و کارتن خواب است که توسط اطرافیانش طرد شده و کسی نیز پیگیر وضعیت او نیست! به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) بر جوان 40 ساله ای متمرکز شد که خودروی پژو را از مجتبی به امانت گرفته بود و اکنون اثری از او نبود! 

 

طولی نکشید که کارآگاهان با استفاده از مدارک هویتی وی که در صحنه جنایت باقی مانده بود، متوجه شدند که او زنده است و در مکان نامعلومی به سر می برد. از سوی دیگر نیز بررسی های محرمانه و نامحسوس کارآگاهان بیانگر آن بود که «مجید» مدتی قبل به اتهام سرقت لوازم و تجهیزات دکل های مخابراتی در خواف دستگیر و سپس با سپردن وثیقه یک میلیاردی به دادسرا تا زمان پایان تحقیقات قضایی آزاد شده است. بررسی های دقیق تر توسط سرهنگ مرادی (افسر پرونده) نشان داد که وی قبلا پیمانکار مخابراتی بوده و به دلیل آشنایی که با تجهیزات و لوازم مخابراتی داشته است بعد از وقوع سرقت های متعدد، مورد ظن پلیس خواف قرار گرفته و دستگیر شده است.

 

 درحالی که همه شواهد و سرنخ های این پرونده جنایی به «مجید – خ» می رسید اما هیچ اثری از وی وجود نداشت تا این که پس از چند ماه فعالیت های اطلاعاتی و قضایی، بالاخره شواهدی به دست آمد که ریشه یابی آن ها از یک مرد 40 ساله زندانی در تهران حکایت داشت که شبیه متهم تحت تعقیب بود به این دلیل نامه نگاری های محرمانه با زندان تهران آغاز شد اما مستندات اولیه مشخص کرد که زندانی مذکور فردی به نام «محمد – ت» است. در حالی که این ماجرا برای کارآگاهان و قاضی «عارفی راد» باورپذیر نبود، هماهنگی های قضایی برای بررسی های بیشتر صورت گرفت اما در همین زمان ناگهان جوان ناشناسی به خانواده «مجید – خ» مراجعه کرد تا مبلغی پول به همسر وی بدهد! 

 

این موضوع از چشمان کارآگاهان دور نماند و آن ها که منزل مذکور را به طور نامحسوس زیر نظر داشتند این جوان را بی درنگ دستگیر و به مقر انتظامی هدایت کردند. او گفت: من از طرف یک زندانی به نام «محمد – ت» از تهران آمده ام تا به خانواده اش سربزنم و بنا به درخواست او مبلغی پول را به همسرش بدهم و تقاضا کنم که برای آزادی آن زندانی وثیقه ببرند! با این اظهارات دیگر کارآگاهان به یقین رسیدند که  فرد زندانی همان «مجید- خ» است که با هویت جعلی و با مدارک شناسایی فرد دیگری در تهران دستگیر شده است.

 

طولی نکشید که با دستورهای قاضی محمد حسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) هماهنگی های قضایی انجام شد و زندانی مذکور به مشهد انتقال یافت.

 

او که در برابر میز عدالت و مقابل قاضی محمود عارفی راد ایستاده بود، ابتدا قصه ها و داستان های مختلفی را بازگو کرد تا چنین وانمود کند که اصلا هویت او «مجید – خ» نیست و از ماجرای سقوط خودرو به دره نیز اطلاعی ندارد! اما وقتی دید که قاضی همچنان با لبخندی تلخ به او می نگرد دیگر چاره ای جز بیان حقیقت ندید و راز این قتل هولناک را فاش کرد. در این جلسه بازپرسی که کارآگاهان اداره جنایی آگاهی نیز حضور داشتند، متهم 40 ساله گفت: وقتی به خاطر سرقت ،وثیقه یک میلیاردی به دادسرای خواف سپردم با خودم اندیشیدم که راهی برای فرار از این ماجرا پیدا کنم. به همین دلیل نقشه زیرکانه ای را به سبک فیلم های سینمایی کشیدم و آن را به اجرا گذاشتم آن روز 1400.11.17 سراغ یکی از دوستانم رفتم خودروی پژو 206 او را برای مدتی به امانت گرفتم و از سوی دیگر هم مدارک شناسایی یکی از دوستان دیگرم به نام «محمد – ت» را هم به دست آوردم. سپس خودروی دوستم را بیمه بدنه کردم تا او بعد از وقوع حادثه بتواند خسارت خودرو را از بیمه بگیرد و اگر قرار شد دیه فرد فوت شده را که خودم باشم نیز به خانواده ام بپردازد مشکلی نداشته باشد! بعد از این ماجرا هنگامی که از کرمانشاه به سمت مشهد بازمی گشتم ساعات اولیه بامداد 1400.11.21 بود که در کنار جاده شاهرود جوان معتاد و کارتن خوابی را دیدم و او را به بهانه این که برایم مواد مخدر تهیه کند سوار خودرو کردم و به راه افتادم در مسیر جاده تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم و نقشه ام را اجرا کنم اما جاده کاملا صاف بود و از هر طرف ممکن بود توجه یکی از رانندگان را جلب کنم اما در فاصله 30 کیلومتری بعد از نیشابور وقتی چشمم به تپه های بلند منطقه ملک آباد افتاد آن جوان کارتن خواب را خفه کردم و به بالای تپه بردم آن جا پیکرش را پشت فرمان گذاشتم و کمربند ایمنی را هم بستم.

 

سپس مقداری از بنزین بطری را که با خودم داشتم درون خودرو ریختم و با فندک آتش زدم. در حالی که شیشه پنجره ها بالا بود، خودرو را به ته دره هل دادم و خودم از محل گریختم. تصورم این بود که جوان کارتن خواب دچار سوختگی شدید می شود و دیگران نیز جسد او را با من اشتباه می گیرند این گونه من از مشکلات مالی و همچنین اتهام سرقت می گریزم و با هویت و مدارک دوستم زندگی جدیدی را آغاز می کنم اما یک روز در تهران به خاطر شرکت در اغتشاشات اخیر دستگیر و روانه زندان شدم چرا که نتوانسته بودم برای آزادی وثیقه بسپارم. به همین دلیل از جوانی که درحال آزادی از زندان بود درخواست کردم به مشهد برود و از خانواده ام بخواهد که برای آزادی من وثیقه ای به دادسرای تهران بپردازند. اما زمانی که مرا به مشهد انتقال دادند تازه فهمیدم که ماجرای جنایت سینمایی من لو رفته است و ...

 

 بررسی های بیشتر درباره ادعاهای متهم و همچنین ابعاد دیگر این جنایت تکان دهنده از سوی قاضی ویژه قتل عمد مشهد ادامه دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------