تخم گذاری مار پیتون در پارک چمران کرج



تخم گذاری مار پیتون ,اخبارحوادث ,خبرهای حوادث
مسئول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به تخم گذاری مار پیتون در بوستان شهید چمران کرج اظهار کرد: این دومین ماری است که امسال در این مجموعه تخم گذاری کرده است.

  محمد ایل‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مارهای پیتون اغلب در شرایط و محیط غیرطبیعی تخم گذاری نمی‌کنند، توضیح داد: خوشبختانه شرایط نگه داری این خزنده به قدری مناسب بوده که تخم ریزی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه دومین مار این مجموعه ۳۱ تخم گذاشته، افزود: برای اینکه همه بچه مارها سالم سر از تخم دربیاورند و تلفاتی نداشته باشیم، تخم‌ها از مادر جدا شده و در دستگاه جوجه کشی مخصوص خزندگان که دمای استانداردی دارد، قرار گرفته‌اند.

 

ایل بیگی با بیان اینکه مار پیتون جزو خزندگان غول پیکری هستند که طول آنها گاهی به ۱۵ متر می رسد، گفت: این مارها بومی کشور برمه هستند که به مجموعه حیات وحش پارک شهید چمران انتقال داده شده اند.

 

مسئول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: مارهای پیتون در هر دوره حدود ۴۰ تا ۶۰ تخم می گذارند که اگر دمای نگهداری این تخم ها بین ۲۷ تا ۲۹ درجه باشد شاهد خارج شدن مارهای نر از تخم خواهیم بود و چنانچه دما بین ۲۹ تا ۳۱ درجه باشد نیز مارها ماده خواهند بود.

 

وی توضیح داد: پس از گذشت حدود دو ماه از هر یک از این تخم ها یک مار پیتون به طول حدود ۴۰ سانتی متر خارج خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------