۱۲ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در آذربایجان شرقی مصدوم شدند



سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه تا به امروز ۱۲ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان مصدوم شدند.

به گزارش مهر، وحید شادی نیا افزود: حال نوجوان ۱۶ ساله‌ای که بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی بالای ۴۰ درصد می‌باشد، وخیم و او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا بستری است.

 

وی ادامه داد: اکثر سوختگی‌ها در چهارشنبه آخر سال در نواحی صورت، چشم‌ها و دست‌ها بوده و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب می‌بینند.

 

شادی نیا با تاکید بر اینکه چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی خطر وجود ندارد، گفت: طبق آمار در چهارشنبه سوری سال گذشته دامنه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بیشترین آمار مصدومان را به خود اختصاص داده بود.

 

وی با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش با حجم بالا باید خودداری شود، اظهار داشت: در موارد سوختگی باید بلافاصله محل سوختگی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر آب سرد نگه داشت و از مالیدن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان و سیب زمینی به محل سوختگی خودداری کرد.

 

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از خانواده‌ها درخواست کرد پس از گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد با گذاشتن گاز استریل و یا پارچه تمیز و خشک بر روی محل فرد را به مرکز درمانی برسانند.

 

وی یادآوری کرد: اگر سوختگی در ناحیه گردن، دست و یا پا باشد، بیرون آوردن گردنبد، انگشتر، ساعت، کفش و جوراب از بدن فرد از اولویت‌ها است.

 

شادی نیا افزود: اگر بخشی از لباس مصدوم به محل سوختگی چسبیده از کندن آن خودداری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------