دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
عامل انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان سمنان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا سمنان با شکایت از ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوء استفاده از تصاویر وی، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده که سبب هتک حیثیت وی شده است.

 

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کاراگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

 

صادقی بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرمی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود.

 

وی ادامه داد: متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد که صفحه اینستاگرامی توسط وی ایجاد شده که در آن به انتشار تصاویر شخص شاکی اقدام کرده است.

 

صادقی با اشاره به پرونده‌های با موضوع سوءاستفاده از تصاویر پروفایل کاربران یا تصاویر منتشرشده اشخاص در فضای مجازی، بیان داشت: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، مجوزی برای افراد سودجو است.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مواد ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، تصاویر، فیلم‌ها و سایر داده‌های کاربران در فضای مجازی مورد حمایت قانون‌گذار بوده و افرادی که نسبت به انتشار محتواهای افراد اقداماتی انجام می‌دهند، تحت شرایطی مجرم شناخته شوند.

 

کابران فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir شکایت خود را ارائه دهند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------