اختلاف دو دادگاه برای رسیدگی به یک پرونده قتل



اختلاف میان قضات دادسرای جنایی تهران و دادگاه کهریزک بر سر رسیدگی به یک پرونده جنایی، کار را به دادگاه تجدیدنظر کشاند. 

به‌گزارش ایران ، چندی قبل مأموران بازیافت شهرداری کهریزک هنگام تفکیک زباله‌ها با جسد مردی در کیسه نایلونی مشکی مواجه شدند. به‌دنبال کشف جسد موضوع به پلیس اعلام و در تحقیقات اولیه مشخص شد که علت مرگ مرد ناشناس خونریزی شدید بر اثر اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه‌اش بوده است.

 

بدین ترتیب پرونده‌ای در شعبه 104 دادگاه بخش عمومی کهریزک تشکیل شد، اما در ادامه بررسی‌ها با این استناد که زباله‌ها برای رسیدن به کهریزک توسط 42 خودرو از 12 منطقه تهران جمع‌آوری شده و به مرکز بازیافت منتقل می‌شوند و از آنجا که جسد نیز داخل این زباله‌ها کشف شده است، این احتمال مطرح شد که جنایت در پایتخت رخ داده بنابراین رسیدگی به این پرونده در صلاحیت دادگاه کهریزک نیست. بدین ترتیب پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

 

اما بازپرس جنایی تهران نیز پس از بررسی پرونده با طرح این موضوع که مشخص نیست جسد رها شده متعلق به تهران بوده باشد و ممکن است فرد یا افرادی جنازه را به محل بازیافت انتقال داده باشند، برای رسیدگی به این پرونده قرار عدم صلاحیت صادر کرد.

 

با توجه به اختلاف به وجود آمده برای رسیدگی به این پرونده از سوی دادگاه کهریزک و دادسرای جنایی تهران، پرونده به دادگاه تجدیدنظر تهران ارجاع شد تا مشخص شود رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کدام حوزه است.

 

این درحالی است که هویت جسد نیز همچنان ناشناس مانده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------