آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

همراهان یک بیمار بینی پزشک را شکستند



با مرگ یک بیمار سالخورده در بخش داخلی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد همراهان او پزشک معالج را مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار دادند. 

ضرب و شتم شدید پزشک و پرستار توسط همراهان یک بیمار در مشهد همراهان یک بیمار کهنسال در بخش داخلی بیمارستان امام رضا (ع)در ساعات اولیه بعدازظهر روز یکشنبه ۲۶ آبان، به دنبال وضعیت حاد بیمار که علی‌رغم تلاش تیم پزشکی، به فوت بیمار منجر شد، پزشک معالج و بعضی پرسنل بخش داخلی بیمارستان را مورد فحاشی و ضرب و شتم شدید قرار دادند و بینی پزشک را شکستند.

 

علی خرسند رئیس بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بیمار مذکور که ۹۱ سال سن داشت به دلیل بیماری حاد ریوی و قلبی در قسمت جنرال بخش داخلی این بیمارستان بستری بوده و در روز حادثه  در حالی که اقوام و بستگان بیمار  در حال ملاقات و عیادت او بوده‌اند  بیمار ناگهان دچار یک حمله‌ قلبی می‌شود.

 

او ادامه داد: متعاقب ایست قلبی بیمار و مطلع شدن پرسنل بخش، آن‌ها بلافاصله کار احیای بیمار را آغاز می‌کنند و در همان حال  رزیدنت مقیم بخش را از وضعیت بیمار مطلع می‌سازند.

 

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) گفت: متأسفانه در ساعت ملاقات رخ داده و چندین نفر از اقوام و همراهیان بیمار در اتاق او حضور داشته و مستقیما شاهد عملیات احیای بیمار بوده‌اند.

 

خرسند افزود: چون عملیات احیا بیش از زمان عادی به طول می کشد  پزشک و پرستاران از همراهان بیمار می‌خواهند که اتاق را ترک کنند که فضا آرا‌م‌تر شود و آن‌ها بتوانند به وظایف خود رسیدگی کنند.

 

 خورسند رئیس بیمارستان امام رضا (ع) گفت: این گونه رفتار‌های خارج از عرف  علاوه بر ایراد خسارت های جانی و مالی به بیمارستان و تیم پزشکی، سلامت سایر بیماران و ساکنان بخش و بیمارستان را به مخاطره می‌اندازد.

 

او ادامه داد: در آن روز  چندین بیمار در این بخش بستری بوده‌اند که با سر و صدا و فحاشی که توسط همراهان این بیمار صورت گرفته  و با شرایط اضطراب‌آلودی که ایجاد شده، همگی دچار سراسیمگی و آسیب روحی و جسمی شده و وضعیت بیماری‌شان بدتر شده است.

 

 رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ضمن اشاره به این موضوع که سطح اضطراب اجتماعی، تندخویی، پرخاشگری و عصبانیت عمومی بالاست گفت: افراد و خانواده‌هایی که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند باید بدانند که به‌جز بیمار آن‌ها ده‌ها و صد‌ها نفر دیگر نیز در این مراکز درمانی در حال درمان هستند و بیمارستان، تنها در اختیار بیمار آن‌ها نیست.

 

خورسند افزود: این انصاف نیست که عده‌ای افراد که از سر ناآگاهی و تصورات اشتباه، گمان می‌کنند که به بیمارشان رسیدگی نمی‌شود، دست به اقدامات مخرب و مجرمانه بزنند و علاوه بر اینکه خودشان و تیم پزشکی را دچار مشکل کنند، در پرسنل بیمارستان، استرس و ناراحتی ایجاد کنند و باعث افت خدمات به سایرین بشوند.

 

او ادامه داد: به هر حال آن روز درگیری رخ داده و تعدادی از پرسنل مصدوم شده‌اند و شکایتی شده و قانون هم پیگیری خواهد کرد. اما آنچه در بیمارستان رخ داده این است که تعدادی از پرسنل پزشکی و پیراپزشکی که در بخش حضور داشته‌اند با این حرکات نامعقول، دچار استرس زیادی شده و سایرین نیز با شنیدن این موضوع، دچار اختلال در روحیه و ارائه‌ خدمت به سایرین می‌شوند بنا بر این باید دقت داشته باشیم که رفتار‌های ما تا چه اندازه ممکن است در سایر افراد جامعه و بخصوص پرسنل بخش‌هایی که خدمات حیاتی به شهروندان ارائه می‌کنند تأثیر منفی بگذارد و سلامت دیگران را به مخاطره اندازد.

 

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) همچنین از یک حادثه‌ مشابه در سه ماه پیش یاد کرد و گفت: در آن ماجرا نیز یک بیمار سرطانی حاد و وخیم که حتی اطرافیانش به خاطر وضعیت نامساعد بیمار مصر بودند که بستری نشود توسط تیم پزشکی، بستری گردید و پس از اینکه فوت کرد، اطرافیان او  اقدام به تخریب بیمارستان و شکستن شیشه‌ها کردند که مطمئنا نتیجه‌  نا آگاهی و البته میزان بالای استرس و اضطرابی است که در مردم وجود دارد و در این موارد  فرصتی برای تخلیه و بروز می‌یابد.

 

همراهان بیمار فوت شده، بینی‌ام را شکستند

  مهدی شاد، رزیدنت داخلی بیمارستان که در این حادثه مصدوم شده  گفت: در بررسی پرونده پزشکی دریافتم که بیمار دچار ادم و نارسایی ریوی و نیز نارسایی قلبی بوده و احیانا به خاطر شنیدن مباحثی که در بین همراهان بیمار مطرح بوده، به ناگاه دچار حمله‌  قلبی شده است.

 

او ادامه داد: با وجود این  من به محض رسیدن  کار احیا را آغاز کردم و به اتفاق پرستار بخش  حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه به طور نوبتی  کار ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی را ادامه دادیم. اما از برگشت علائم حیاتی در بیمار خبری نبود و تقریبا هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم.

 

رزیدنت داخلی بیمارستان گفت: در حالی که ما مشغول احیا بودیم، هر کدام از همراهان، نظری می‌داد و مطلبی علیه ما و بیمار می‌گفت و در کار درمان مداخله می‌کرد شرایط بسیار بدی بود و متأسفانه دوستان حراست هم نتوانستند از حضور همراهان و ملاقات کنندگان ممانعت کنند. اتاق بسیار شلوغ بود و ما چاره‌ای بجز ادامه‌ی کار در آن شرایط نداشتیم.

 

شاد افزود: با وجود حدود یک ساعت تلاش، وقتی مطمئن شدیم که دیگر بیمار برگشتی ندارد، دست از احیا کشیدیم و با اعلام فوت به اطرافیان بیمار، به آن‌ها تسلیت گفتیم و آماده شدیم که از اتاق خارج شویم.

 

او ادامه داد: متأسفانه همراهان بیمار که حدود ۱۵ یا ۲۰ نفر مرد و تعدادی خانم بودند پس از اینکه متوجه شدند بیمارشان فوت گردیده، با عصبانیت، سر و صدا، گریه و پرخاش به سمت ما حمله‌ور شده و من و پرستار بخش و کمک بهیار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

رزیدنت داخلی بیمارستان گفت: آن‌ها با فحاشی و پرخاشگری، با مشت و لگد به جان ما افتادند و در حالی که می‌گفتند شما بیمار ما را کشته‌اید، با ضربات مشت، صورتم را خونی کردند و بینی‌ام را شکستند، وقتی یکی از آن‌ها با اشاره به من گفت او مسؤولیتی نداشته و پرستار بخش مسؤولیت دارد، همراهان بیمار به سمت پرستار حمله ور شده و تجهیزات و وسایلی که در آنجا بود را به سمت من و ایشان پرتاب کردند و به ضرب و شتم ما ادامه دادند و در همین حال، مأمورین حراست بیمارستان به موقع رسیدند و آن‌ها را دستگیر کردند.

 

 

شاد که از صدمه‌زنندگان و فحاشان شکایت کرده است  افزود: هر چند در این مورد  هیچ‌گونه قصور یا کوتاهی از سوی تیم پرستاری یا پزشکی صورت نگرفته، اما متأسفانه وقتی یک نفر از همکاران پزشک یا تیم درمان در یک موضوع، دچار یک خطای کوچک می‌شوند رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شروع به بازپروری موضوع می‌کنند و هر چه می‌توانند علیه پزشکان و مراکز درمانی، جوسازی می‌نمایند، ولی حالا که این حادثه از طرف همراهان بیمار و به خاطر نا آگاهی و کم‌اطلاعی از وضعیت بیمار و درمان او  رخ داده، هیچ رسانه‌ای واکنش نشان نداده و موضوع مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفته است.

 

او ادامه داد: باید انصاف داشته باشیم و در مقابل انبوه خدمات جامعه‌ی پزشکی، مسؤولانه‌تر برخورد کنیم. زیرا اگر پزشک و پرستار احساس کنند به کار و وظیفه‌شناسی آن‌ها بی‌حرمتی می‌شود و تلاش آن‌ها برای بهبود بیماران ناچیز شمرده می‌شود، مطمئنا دلسرد خواهند شد و این امر، کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را کاهش می‌دهد هر چند ما برای رضایت خدا و رعایت شئونات انسانی کار می‌کنیم و این مسائل، کوچک‌ترین خللی به تلاش من و همکارانم در نجات جان بیماران و بهبود بیماری‌های آنان وارد نخواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------