آتش‌سوزی استرالیا ۲۵ کشته بر جا گذاشت



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
آتش‌سوزی گسترده در استرالیا تاکنون سطح‌ بی‌سابقه‌ای از ویرانی و همچنین ۲۵ کشته به جا گذاشته و به گفته مقامات این آتش‌سوزی ماه‌ها ادامه خواهد داشت. 

به گزارش پایگاه خبری "ان پی آر"، ‌ آتش‌سوزی تاکنون میلیون‌ها جریب (acre) از زمین‌ها را نیز سوزانده و دولت استرالیا پیشنهاد کمک‌های جدید به مردمی را داده که خانه‌های خود را از دست داده‌اند.  هر چند شرایط در ابتدای این هفته اندکی بهبود یافته اما سازمان‌های هواشناسی هشدار داده‌اند که اواخر هفته شرایط خطرناک با گرما و باد بازخواهد گشت.

 

دستکم ۱۹ مورد مرگ در "نیو ساوت ولز" گزارش شده و چندین نفر دیگر نیز در "ویکتوریا" و "استرالیای جنوبی"‌ (ساوت استرالیا) جان خود را از دست داده‌اند. مقامات آتش‌نشانی در نیوساوت‌ولز روز دوشنبه گفتند که ۶۹ آتش‌سوزی همچنان مهار نشده هستند و در مجموع در این ایالت ۱۳۶ آتش سوزی روی داده است.

 

مقامات می‌گویند آتش‌سوزی تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و خسارات محیط زیستی زیادی بر جا  خواهد گذاشت. شمار احشام و دام‌های تلف شده هنوز در دست بررسی است اما انتظار می‌رود که آمار بسیار بالا باشد و شمار تلفات در میان حیوانات وحشی شدیدتر خواهد بود. یک اکولوژیست در دانشگاه سیدنی برآورد کرده که تقریبا نیمی از یک میلیارد حیوان در ایالت نیوساوت‌ولز تلف شده‌اند.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

مردم ملبورن که بیش از ۱۰۰ مایل با نزدیک‌ترین آتش‌ها فاصله دارد روز دوشنبه شاهد ورود دود در شهرشان بودند و دود و غبار در طول روز بدتر شد.  "اسکات موریسون" نخست وزیر استرالیا اعلام کرده که یک صندوق جدید ۱.۴ میلیارد دلاری برای کمک به جبران خسارات مردم و شرکت‌ها و کشاورزان ایجاد شده است.

 

در حالیکه فصل آتش‌سوزی در استرالیا بحران ایجاد کرده است این کشور ارتش را نیز وارد کارزار مبارزه با آتش‌سوزی و کمک به مردم کرده است.

  

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------