انهدام باند 7نفری سارقان مغازه



سه برادر و دو همدستشان که از مغازه و کارگاه لوستر و انباری لاستیک خودرو در جنوب پایتخت سرقت کرده بودند، به همراه دو مال‌خر دستگیر شدند.

 به گزارش شرق؛سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: یکم اردیبهشت امسال پرونده‌‌ای با موضوع سرقت از مغازه و کارگاه لوسترسازی با شکایت مالک مغازه در کلانتری 131 شهرری تشکل شد و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

وی بیان کرد: شاکی با حضور در پایگاه نهم اظهار کرد روز قبل هنگام مراجعه به مغازه متوجه تخریب قفل و کرکره در ورودی مغازه‌ام شدم و پس از ورود مشاهده کردم سارق یا سارقان 40 عدد لوستر، آینه و شمعدان و لوازم لوسترسازی به ارزش دو میلیارد ریال سرقت کرده‌اند. رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی عنوان کرد: کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل وقوع جرم رفته و در بازدید میدانی صحنه سرقت متوجه شدند سارقان پس از سرقت دستگاه ضبط‌کننده ویدئویی دوربین را با خود برده‌اند.

 

وی با اشاره با اینکه دوربین مداربسته مغازه مجهز به ذخیره‌سازی آنلاین بوده گفت: تصاویر سارقان از لحظه ورود ثبت شده بود که کارآگاهان با دیدن تصاویر ضبط‌شده هر سه سارق را که برادر و در گذشته به جرم سرقت احشام دستگیر شده بودند، شناسایی کردند. این مقام انتظامی در ادامه گفت: با شناسایی هر سه سارق به نام‌های پرویز، جمشید و ناصر همدستان آنها به نام‌های حمید و رضا نیز شناسایی شدند.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در رسیدگی به پرونده متوجه شدیم متهمان علاوه بر سرقت از مغازه شاکی، از انبار لاستیک واقع درخیابان فدائیان اسلام 120 حلقه لاستیک به ارزش یک‌میلیاردو 800 میلیون ریال نیز سرقت کرده‌اند، گفت: با انعکاس موضوع به مرجع قضائی دستگیری متهمان در دستور کار تیم‌های عملیاتی پایگاه نهم این پلیس قرار گرفت و در ادامه مشخص شد سه برادر به شهرستان‌های شمالی کشور گریخته‌اند. یوسفوند با بیان اینکه با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان به شهرستان محل اختفای متهمان اعزام و در یک عملیات پلیسی موفق شدند هر سه برادر را در حالی که قصد متواری‌شدن از محل را داشتند دستگیر کنند، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 22 عدد لوستر، ساعت دیواری، شمعدانی و لوازم لوسترسازی و بدلیجات کشف شد و متهمان به همراه اموال مسروقه به این پایگاه منتقل شدند.

 

وی اضافه کرد: با دستگیری این سه برادر سارق در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دو همدست دیگر متهمان نیز در محله‌های جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم دستگیر شدند. این مقام پلیسی ابراز کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه اظهار کردند حمید در سرقت‌ها نقش زاغ‌زن را داشت و قبل از سرقت، محل‌ها را شناسایی می‌کرد و با طراحی نقشه سرقت توسط سه برادر سرقت از کارگاه لوسترسازی و انبار لاستیک را انجام داده‌اند. سرهنگ یوسفوند با اشاره به اینکه هر دو مال‌خر اموال مسروقه به نام‌های میلاد و سعید توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: متهمان پرونده با دستور قضائی برای تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار تیم مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی قرار دارند.

 

آزادی گروگان پس از 56 روز

دادستان ریگان از آزادی گروگان ۳۴ساله اهل بم به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان ریگان از چنگال آدم‌‌ربایان خبر داد. علی سخنگو با بیان اینکه این فرد ۳۱ فروردین امسال توسط افراد ناشناس از شهرستان بم ربوده شده بود، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مستمر عوامل اطلاعاتی سپاه شهرستان ریگان، سران طوایف و ریش‌سفیدان جوان ۳۴ساله بمی پس از ۵۶ روز اسارت از چنگال آدم ‌ربایان آزاد شد. دادستان ریگان با بیان اینکه آدم‌ربایان با هدف اخاذی پس از ربودن این فرد او را به استان سیستان‌و‌بلوچستان منتقل کرده و در تماس با خانواده‌اش خواستار دریافت مبالغ زیادی وجه نقد برای آزادی گروگان شدند، افزود: فرد ربوده‌شده صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت و با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده دستگیری عاملان جرم در دستور کار نیرو‌های امنیتی قرار دارد.

 

راننده 16ساله، خود و 4 نفر دیگر  را به کام مرگ برد

راننده نوجوان پژوپارس در تصادفی در محور قیدار به همدان موجب مرگ خود و چهار نفر دیگر شد. عباس مظفری، رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه این تصادف آخر شب یکشنبه روی داد، گفت: این تصادف بین دو خودروی پژوپارس و وانت رخ داد که سه کشته در محل و دو کشته در بیمارستان بر جای گذاشت. مظفری ادامه داد: راننده خودروی پژوپارس که عامل وقوع تصادف بوده است گواهینامه رانندگی نداشت. در این تصادف علاوه بر مرگ راننده 16ساله پژوپارس و دو سرنشین این خودرو که آنها هم نوجوان بودند، راننده و سرنشین خودروی مقابل که زن و شوهر بودند، هم جان خود را از دست دادند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------