کلاس سرقت در پاتوق شاه غلام!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
 مردی که با 13 فقره سابقه کیفری، منزلش را به پاتوقی برای دزدان و معتادان مبتدی و حرفه ای تبدیل کرده بود، در حالی با صدور دستورات ویژه قضایی توسط ماموران تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد به دام افتاد که این مکان یک کلاس آموزشی برای دزدان تازه کار به شمار می رفت.

به گزارش خراسان، ماجرای این «پاتوق سیاه» نیمه شب پنجم تیر هنگامی لو رفت که یکی از اهالی خیابان شقایق در منطقه بولوار شهید صیاد شیرازی با جوان 19 ساله ای درگیر شد که از پشت بام وارد حیاط منزل اجاره ای او شده بود.

 

در همین حال مستاجر جوان با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد حلقه های قانون بر دستان این جوان گره خورد. او که خود را «ع» معرفی می کرد در بازجویی ها گفت: از مدتی قبل معتاد شده ام و برای استعمال مواد مخدر به «پاتوق شاه غلام» می آیم که در طبقه بالا قرار دارد اما اظهارات مستاجر زوایای دیگری از «پاتوق شاه غلام» را فاش کرد. او به ماموران گفت: شب قبل نیز همین جوان (متهم) یک عدد باتری، باند و ضبط و پخش خودرو را پشت در منزلم گذاشته بود که با اعتراض من آن ها را به طبقه بالا (منزل صاحبخانه) برد!

 

گزارش خراسان حاکی است، در پی به دست آمدن این سرنخ ها، بلافاصله ماموران ورزیده تجسس با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) وارد عمل شدند و به بررسی های غیرمحسوس پرداختند. تحقیقات میدانی نیروهای تجسس بیانگر آن بود که منزل طبقه بالا، یکی از پاتوق های تبهکاران است که به محلی برای خرید و فروش مواد مخدر و لوازم سرقتی تبدیل شده و دزدان و معتادان حرفه ای و مبتدی به این مکان رفت و آمد دارند.

 

بنابراین با گزارش شبانه ماجرا به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی، بی درنگ قاضی دکتر اسماعیل رحمانی کلاکوب، دستور ورود به پاتوق مذکور را صادر کرد و بدین ترتیب، ماموران انتظامی در یک عملیات ضربتی، مرد 50 ساله ای را دستگیر کردند که 13 فقره سابقه کیفری دارد. این مرد خلافکار که به «شاه غلام» معروف است در حالی به خرید و فروش مواد مخدر و لوازم سرقتی اعتراف کرد که در بازرسی از این «پاتوق سیاه» حدود 50 جفت کفش، 30 عدد لامپ روشنایی، 15 عدد کنترل تلویزیون و چندین دستگاه دی وی دی و گوشی تلفن همراه کشف شد.

 

به گزارش خراسان، «شاه غلام» در بازجویی های تخصصی به نیروهای تجسس کلانتری گفت: من در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارم و همه این لوازم سرقتی را از معتادان و سارقانی خریده ام که به پاتوقم رفت و آمد دارند. وی درباره متهم 19 ساله دیگر نیز گفت: او سابقه کیفری ندارد و باتری و باندهای سرقتی را نیز صبح از منزل من بیرون برد و به مالخری به نام «م» فروخت که با خودروی پراید تردد می کند. با وجود این، «ع» از سارقان منزل تازه کار است که هنوز شگردهای سرقت را به خوبی یاد ندارد! و اکنون برای مصرف مواد مخدر به منزلم می آید! ولی نمی دانم قطعات خودرو را از کجا سرقت کره است!

 

بنابراین گزارش، تحقیقات گسترده از متهمان مذکور در حالی ادامه دارد که شناسایی «پاتوق های سیاه» از مدتی قبل با تاکیدات معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و همچنین دستورات خاص سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) وارد مرحله تازه ای شد و رصدهای اطلاعاتی در کلانتری های مشهد ادامه یافت اما در این میان نیروهای کلانتری شهرک ناجا فعالیت های گسترده ای را با به کارگیری منابع و مخبران محلی آغاز کردند و تاکنون تعداد زیادی از «پاتوق های سیاه» زیر چتر عملیاتی و اطلاعاتی قرار گرفته اند.

   

 

سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------