ناگفته‌های مرگ ۴ کودک در شاهین‌شهر



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر با تایید کشف پیکر بی جان ۴ کودک در کانال انتقال آب کشاورزی در نزدیکی بهشت معصومه، اظهار کرد: اعلام مفقودی کودکان در روز دوشنبه پس از خروج از منزل به قصد گیم نت و عدم بازگشت به خانه بود که در روز چهارشنبه پیکر سه تن از آن‌ها و دو روز بعد پیکر نفر چهارم نیز پیدا شد که جهت بررسی صحنه، بازپرس تحقیق و نیروی انتظامی و جهت یافتن جسد دیگر عوامل آتش نشانی هم حضور یافتند.

یک هفته از حادثه تلخ مرگ ۴ کودک در شاهین شهر می‌گذرد؛ حادثه‌ای که با حواشی و گمانه زنی‌های بسیار، باعث شد بار دیگر شاهین شهر در صدر اخبار حوادث قرار گیرد.

 

در هفته‌های گذشته شاهین‌شهر جولانگاه حوادث ناگواری بود که با ماجرای محبوس کردن کودکان کار در زیر زمین اداره بهزیستی شاهین شهر شروع شد و در ادامه ماجرای غرق شدن چند کودک در کانال‌های انتقال آب این شهرستان بار دیگر توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد.

 

به گزارش ایسنا، ماجرا از آنجا آغاز شد که ۴ کودک تبعه افغان روز دوشنبه (۱۷ شهریور ماه)، به قصد بازی در گیم نت از خانه خارج می‌شوند، اما هرگز به خانه بازنمی‌گردند.

 

در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه، پیکر سه نفر از این کودکان در کانال آب روبروی شرکت هواپیما سازی (هسا) و پیکر نفر چهارم نیز دو روز بعد پیدا شد.

 

حادثه غرق شدن این ۴ کودک که در بازه سنی ۹ تا ۱۲ سال بوده‌اند، بازار شایعات و اظهارنظر‌های متفاوت در فضای مجازی را داغ کرد.

 

در نخستین اظهارنظر پیرامون این حادثه، روابط عمومی فرمانداری شاهین‌شهرومیمه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "بر اساس گزارش رسمی تعداد ۴ نفر از کودکان ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ ساله افغانستانی مقیم و ساکن شاهین شهر، عصر روز دوشنبه، ۱۷ شهریور ماه بنابر اعلام خانواده‌های آن‌ها به قصد بازی در گیم نت از منزل خارج شده و پس از گذشت چندین ساعت و بازنگشتن به منزل، والدین پیگیر وضعیت آن‌ها شدند. با اعلام خانواده‌های این کودکان، پرونده مقدماتی در پلیس آگاهی و اقدامات فنی و پلیسی جهت کشف مفقودین آغاز شد.

 

متاسفانه عملیات جستجو نتیجه بخش نبود، تا اینکه در روز چهارشنبه، ۱۹ شهریور ماه طی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده جسدی در کانال آب روبروی شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، عملیات جستجو توسط عوامل آتش‌نشانی و اورژانس و پلیس در محل انجام شد که در نهایت منجر به کشف جسد سه تن از کودکان افغانستانی به دلیل غرق شدگی شد.

 

شایان ذکر است هویت فردی و خانوادگی کلیه افراد متوفی مشخص و همگی ساکن شاهین شهر (مرکز شهرستان) بوده اند و برخی اخبار منتشر شده مبنی بر نامشخص بودن هویت اجساد و یا ارتباط دادن آن‌ها با کودکان کار تکذیب می‌گردد. " 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------