پایان سرقت با پراید عقاب نشان!



دزد 33 ساله ای که 14 فقره سابقه کیفری در پرونده سیاهش دارد، هنگامی برای پانزدهمین بار و با شلیک هشت گلوله در تاریکی شب به دام افتاد که این بار با پراید «عقاب نشان» سرقت می کرد! 

به گزارش خراسان، اولین شب از تعطیلی کسب و کارها برای مبارزه با کرونا در مشهد آغاز شده بود و خلوتی خیابان های شهر، زمینه را برای ارتکاب برخی جرایم و به ویژه سرقت فراهم می کرد اما نیروهای انتظامی با تدابیر سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) در حالت آماده باش به سر می بردند و گشت های محسوس و نامحسوس در کوچه ها و خیابان های شهر به حرکت درآمدند تا سرقت اموال مردم به حداقل برسد.

 

در این میان دستبرد به خودروها با استفاده از یک دستگاه پراید با تصویر عقاب سفید، موضوعی بود که از چند روز قبل در دستور کار نیروهای زبده تجسس کلانتری شفای مشهد قرار گرفته بود چرا که مدارک و شواهد صحنه های سرقت نشان می داد که راننده یک دستگاه پراید سیاه رنگ، در برخی از محله های وقوع جرم در حالی مشاهده شده است که تصویری از عقاب سفید روی کاپوت خودرو قرار دارد.

 

گزارش خراسان حاکی است به همین دلیل گروه عملیاتی مبارزه با سرقت به فرماندهی سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) وارد عمل شدند بررسی های  تحلیلی سرقت های مذکور بیانگر آن بود که سرقت با «پراید عقاب نشان» در ساعت های اولیه شب و بعد از تعطیلی فروشگاه ها رخ می دهد بنابراین گروه مشترک تجسس و گشت های انتظامی در اجرای دستورات سرهنگ صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) به تغییر شیوه های عملیاتی و اطلاعاتی پرداختند و در مناطق احتمالی وقوع جرم مستقر شدند.

 

به گزارش خراسان، درحالی که شهر به خاطر مبارزه با کرونا در خاموشی و سکوت فرو رفته بود، نیروهای انتظامی به گشت زنی های شبانه در کوچه و پس کوچه ها ادامه دادند تا این که حدود ساعت 21 ناگهان یکی از گشت های نامحسوس با پراید سیاه رنگی در خیابان هدایت روبه رو شد که در خلاف جهت حرکت خودروها قرار گرفته بود و یکی از شماره های پلاک آن نیز به طرز مشکوکی دستکاری شده بود. با استعلام شماره انتظامی خودرو از مرکز فرماندهی پلیس، مشخص شد که خودروی مذکور چند روز قبل از انتهای بولوار شهید مفتح (سی متری طلاب) و از مقابل یک مرکز تجاری سرقت شده است و سارق یا سارقان شماره پلاک آن را تغییر داده اند.

 

این گونه بود که نیروهای گشت نامحسوس به طرف خودرو حرکت کردند و به راننده آن فرمان ایست دادند اما راننده جوان با  دیدن خودروی پلیس، بر سرعت پراید افزود و در جهت خلاف خیابان فرار کرد. لحظاتی بعد با دستور رمزی از بی سیم توسط رئیس کلانتری، عملیات تعقیب و گریز با اعزام دیگر گشت های انتظامی به منطقه عملیات آغاز شد اما راننده توجهی به شلیک تیر هوایی و اخطارهای قانونی نداشت و همچنان با سرعتی سرسام آور می گریخت تا این که از طریق بولوار ابوطالب وارد بزرگراه صدمتری فجر شد و به سمت بولوار کشاورز ادامه مسیر داد.

 

در این هنگام نیروهای گشت وقتی به مکان خلوت رسیدند که شلیک آنان جان افراد دیگر را در معرض خطر قرار نمی داد به سوی لاستیک های پراید آتش گشودند و با شلیک هشت گلوله، خودرو را از حرکت انداختند. با وجود این، راننده جوان در میان شلیک های پلیس از پراید بیرون پرید و با پای پیاده به درون کوچه های تاریک گریخت ولی نیروهای انتظامی در چند حرکت رزمی، او را زمین گیر کردند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند. با انتقال خودروی سرقتی به مقر انتظامی، مشخص شد که این همان پراید عقاب نشان است که در برخی محله های سرقت دیده شده بود.

 

به گزارش اختصاصی خراسان، تحقیقات و بازجویی از متهم 33 ساله که امیر نام دارد در حالی با دستورات ویژه قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در دایره تجسس کلانتری آغاز شد که بررسی های مقدماتی از 14 فقره سابقه کیفری متهم حکایت داشت. این سارق حرفه ای که ابتدا منکر هر گونه ارتکاب جرمی بود در نهایت  در مقابل بازجویی های تخصصی و فنی افسران ورزیده تجسس دوام نیاورد و به سرقت خودرو از بولوار شهید مفتح مشهد اقرار کرد. او همچنین در بخشی از اعترافات خود گفت: «عقاب سفید» را روی کاپوت خودرو به تصویر کشیدم و سپس برخی از لوازم آن مانند چراغ ها و لاستیک های آن را عوض کردم و شماره پلاک را تغییر دادم تا خودروی سرقتی شناسایی نشود! بعد هم با آن به خودروهای دیگر در اوایل شب دستبرد می زدم که ناگهان در محاصره نیروهای کلانتری شفا قرار گرفتم.

 

این سارق 33 ساله در ادامه بازجویی ها به 40 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودروها در مشهد اعتراف کرد و گفت: لوازم سرقتی را نیز در مناطق اسماعیل آباد و خواجه ربیع می فروختم تا هزینه های اعتیادم را تامین کنم! گزارش خراسان حاکی است این دزد حرفه ای که برای پانزدهمین بار دستگیر شده است در بخش دیگری از اعترافاتش افزود: در خودروهای پراید مدل پایین را با پیچ گوشتی باز می کردم و خودروهایی را که مالکانشان تجهیزات ایمنی روی آن  ها نصب نکرده بودند به راحتی روشن می کردم و به سرقت می بردم سپس قطعات قابل فروش آن را به مالخران می دادم! بر اساس این گزارش، تحقیقات بیشتر درباره سرقت های احتمالی دیگر این سارق جوان به سرپرستی سروان آریایی با دستورات ویژه قضایی در حالی ادامه دارد که گویی مجازات های کیفری برای وی بازدارندگی نداشته است.

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
 

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

سجادپور  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------